خبرگزاری کار ایران

همه چیز درمورد آموزش هوش مصنوعی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۷۳۵

احتمالا شما هم این روزها مطالب زیادی درمورد آموزش برنامه‌نویسی هوش مصنوعی شنیده‌اید. چنین آموزش‌هایی برای آماده‌سازی مدیران مجرب، کارشناسان و مشاوران، به منظور بهبود عملکردهای سازمانی طراحی شده است.

همچنین نقشه راه یادگیری هوش مصنوعی، برای کسانی ایده‌آل است که به دنبال درک عمیق‌تر از این رشته جدید هستند و به اشتغال در این زمینه علاقه دارند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مخاطبان آموزش هوش مصنوعی چه کسانی هستند؟

هوش مصنوعی هم مانند هر تخصص دیگری مخاطبان خاص خود را دارد که شرکت‌کنندگان دوره‌های آموزشی آن عبارت‌اند از: 

  • مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف که با یادگیری بیشتر درمورد روندهای فرآیند هوش مصنوعی، موارد استفاده از آن، کاربردهای صنعتی و استراتژی‌های مربوط به آن با بهترین شیوه‌ها، به دنبال ابتکارات نوآورانه برای سازمان‌های خود هستند.
  • مدیران ارشد در فروش و بازاریابی، وظیفه هدایت نتایج و پیشبرد ابتکارات مهم برای تحول سازمان را با استفاده از داده‌ها، تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی بر عهده دارند. این شرکت‌کنندگان باید تجربه کافی در کار داشته باشند و روی این موضوع تمرکز کنند که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند روی ذهن مشتری و همچنین کاربردهای تجاری تاثیر بگذارد. 

آموزش ماشین لرنینگ (زیرشاخه‌ای از هوش مصنوعی)

همه چیز درمورد آموزش هوش مصنوعی

یکی از مهم‌ترین مباحث هوش مصنوعی، آموزش ماشین لرنینگ یا همان یادگیری ماشین است. می‌توان گفت که این بخش از هوش مصنوعی تمام تکنیک‌ها و الگوریتم‌های جدید را دارد تا به نرم‌افزارها اجازه دهد یک فرآیند پیچیده را شبیه‌سازی کند. این مبحث نیاز به شرکت در کلاس‌هایی دارد که به صورت رایگان یا با دریافت مبلغی به عنوان هزینه برگزار می‌شوند. 

تشخیص هرزنامه ایمیل، تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی‌های هوشمند یا دسته‌بندی خودکار عکس‌ها به همراه پیشنهاد محتوا توسط برنامه‌های ویدیویی یا موسیقی، تنها برخی از نمونه‌هایی هستند که روزانه با آن‌ها مواجه می‌شویم؛ بنابراین با این فناوری غریبه نیستیم.

آموزش ماشین لرنینگ، مقدمه‌ای کوتاه برای یادگیری هوش مصنوعی ویژه مبتدیان است. ماشین‌ها نیز می‌توانند عملکرد بسیاری از کارهایی که انسان انجام می‌دهد را بیاموزند. در این صورت ماشین نقش یک دانش آموز را دارد و شما در نقش معلم ماشین هستید. طبق کتاب تأثیرگذار تام میچل در سال 1997، یادگیری ماشین سه بخش اصلی دارد که عبارت است از: 

  • آموزش با کنترل
  • آموزش بدون کنترل
  • آموزش تقویتی 

به گفته میچل، یادگیری ماشین زمانی اتفاق می‌افتد که یک ماشین، به عنوان یک دانش‌آموز، از طریق مشاهده بیشتر جهان بتواند اطلاعات کامل‎تری کسب کند. 

یادگیری با کنترل 

در این حالت ماشین با کنترل فرد آموزش‌دهنده، از محیط اطرافش اطلاعات لازم و مهم را دریافت می‌کند. برای آموزش هوش مصنوعی از مبتدی تا پیشرفته، لازم است به تمامی این موارد اشراف کامل داشته باشید تا دچار سردرگمی نشوید.

یادگیری بدون کنترل 

یادگیری بدون کنترل ماشین، داده‌ها را به اطلاعات مفید تبدیل می‌کند. درضمن متغیرهای مشابه را با هم در یک گروه قرار می‌دهد. در حالی که متوجه ارتباط و همبستگی بین متغیرها می‌شود. یادگیری بدون کنترل همان فرآیند تبدیل مجموعه داده‌های بزرگ به اطلاعات معنی‌دار است. بدون شک همه ما برای کار کردن با چنین سیستمی نیازمند آموزش هستیم.

یادگیری تقویتی 

یادگیری تقویتی (RL) زیرمجموعه‌ای از یادگیری ماشینی است که به یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی (که گاهی اوقات به عنوان عامل از آن یاد می‌شود) اجازه می‌دهد تا از طریق آزمون و خطا و با استفاده از بررسی بازخورد عملکرد خود، یاد بگیرد. این روش که مرحله نهایی است، با استفاده از آزمون و خطا تلاش می‌کند تا مسائل را حل کند. بنابراین ماشین اگر در این قسمت موفق به نشان دادن بازخوردی مناسب از خود شود، از آن به عنوان پروژه‌ برنده بهره‌برداری می‌گردد. 

مهارت‌هایی که در دوره آموزشی هوش مصنوعی یاد می‌گیرید

همه چیز درمورد آموزش هوش مصنوعی

برای متخصص شدن در هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ باید مهارت‌های زیادی مثل استفاده پیشرفته از کامپیوتر و آمار و ریاضی یاد بگیرید. رشته هوش مصنوعی یکی از رشته‌های نوظهور و سخت است که باید با برنامه نویسی و الگوریتم‌های ماشین آشنا شوید. 

مطالعه الگوریتم‌های یادگیری ماشین 

اگر می‌خواهید در این راه پیشرفت کنید، باید اصول الگوریتم‌های یادگیری ماشین را با شرکت در کلاس‌ها و مطالعه کتاب‌های سطح مبتدی، آموزش ببینید. سپس باید با چگونگی کار کردن با داده‌ها و تکنیک‌ها آشنا شوید. این الگوریتم که در بندهای پیشین به آن اشاره کردیم، سه مورد است که باید به صورت کامل به مطالب آن اشراف داشته باشید. در ادامه به مهم‌ترین الگوریتم‌هایی که باید درباره آن‌ها اطلاعات تخصصی کسب کنید، اشاره خواهیم کرد: 

  • خوشه بندی
  • رگرسیون لجستیک 
  • رگرسیون خطی
  • KNN
  • PCA
  • Apriori
  • CART 
  • درخت تصمیم
  • جنگل تصادفی
  • K-means 

مطالعه روی آمار و احتمال 

اگر می‌خواهید در هوش مصنوعی متخصص شوید، باید کتاب‌های آمار و احتمال را مطالعه کنید. البته لزومی به خواندن همه منابع این شاخه از ریاضیات نیست و صرفا اطلاع از مفاهیم و مباحث زیر کافی است: 

  • نمونه‌گیری 
  • رگرسیون خطی و چندگانه و لجستیک
  • آمار و توزیع‌های احتمال
  • پخش متغیرهای تصادفی

 

مطالعه علوم کامپیوتر 

برای آموزش برنامه‌نویسی هوش مصنوعی و ورود به شاخه یادگیری ماشین، باید رشته‌ کامپیوتر یا رشته‌ای مرتبط با آن را خوانده باشید. زیرا مباحث این حوزه سخت و کمی پیچیده است. بنابراین افرادی می‌توانند در این زمینه موفق شوند که علاوه بر علاقه برای آموزش و کسب تجربه در هوش مصنوعی، درمورد علوم کامپیوتر و آمار و ریاضیات اطلاع داشته باشند. 

علم داده و تجزیه و تحلیل 

برای اینکه داده‌های مهم و کاربردی برای ذی‌نفعان تجاری مفید باشد، دانشمندان باید آن را به صورت بصری تجزیه و تحلیل و ارائه کنند. اینجاست که باید با آموزش هوش مصنوعی پایتون آشنا شوید! 

آموزش هوش مصنوعی در پایتون 

پایتون یک زبان برنامه نویسی همه‌کاره و متن باز است که معمولا برای علم آمار و احتمالات استفاده می‌شود. این زبان، انعطاف‌پذیر است و کاربردهای زیادی دارد. همچنین شامل مجموعه‌ای از توابع و داده‌های گوناگون برای دستیابی به یک هدف خاص می‌شود. با استفاده از پایتون، دانشمندان داده می‌توانند به اطلاعاتی از منابع مختلف متصل شوند، داده‌ها را تغییر دهند، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی ایجاد کنند و نتایج را تجسم نمایند. 

ویژگی‌هایی مانند خوانایی، توانایی افزودن آسان قابلیت‌ها و این واقعیت که یک زبان سطح بالا است، پایتون را به یکی از آسان‌ترین زبان‌های کدنویسی برای یادگیری تبدیل کرده است. همین قابلیت‌ها سبب شده تا از این زبان در هوش مصنوعی استفاده شود. بنابراین کسانی که علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه هستند، لازم است به خوبی پایتون را فرا بگیرند.

زبان پایتون، پشتیبان برخی از محبوب‌ترین برنامه‌ها و وب سایت‌های جهان از جمله اینستاگرام، ردیت و یوتیوب است. یکی از دلایل اصلی محبوبیت آن، فریمورک‌ها و کتابخانه‌های زیاد این زبان است که به راحتی می‌توانید آن را به پروژه‌های خود اضافه کنید.

دوره آموزش صفر تا صد هوش مصنوعی

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، احتمالا شما هم به هوش مصنوعی علاقه دارید و به دنبال یادگیری آن هستید. این رشته نوین، چندین شاخه دارد که با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پایتون، آموزش یادگیری ماشین، الگوریتم‌ها و علوم کامپیوتر، قابل بهره‌برداری است. در این مقاله سعی کردیم به صورت خلاصه شما را با مفاهیم اصلی و پایه هوش مصنوعی آشنا کنیم تا با دید باز برای مطالعه و بررسی این مباحث، آموزش ببینید. 

اگر به دنبال یک دوره مطمئن برای آموزش هوش مصنوعی به زبان ساده هستید، می‌توانید بوتکمپ هوش مصنوعی و پایتون آکادمی همراه اول را انتخاب کنید. در این دوره تمام آنچه که برای ورود به بازار کار نیاز دارید آموزش داده می‌شود تا بتوانید به اهداف شغلی خود برسید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز