خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی:

مقاومت در برابر تجاوز را نمی‌توان در دایره مذهب محدود کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۰۹

تداوم بحران و بی‌ثباتی در سوریه که با حمایت و تقویت تروریسم تکفیری در جریان است تهدیدی شکننده برای امنیت و ثبات لبنان به شمار می‌رود.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار طلال ارسلان، رهبر طایفه دروزی ارسلانی و رییس حزب دموکراتیک لبنان که صبح امروز انجام شد، اظهار کرد: مقاومت در برابر تجاوز و زیاده‌خواهی، مفهومی منبعثاز سرشت انسان‌های حق‌جو و آزاده است و نمی‌توان آن را در دایره مذهب، قومیت و ملیت محدود کرد.

به گزارش ایلنا، وی در این دیدار با تجلیل از اراده ملی و سیاسی مردم و رهبران لبنان در پیگیری خط مقاومت، افزود: انسجام قابل قبول و پویایی جامعه لبنان حاصل تفکر اصیل مقابله با افراط‌گرایی و اعتدال است.

وی با اشاره به تلاش برخی جریان‌های افراطی که با نام مذهب، به دنبال نا‌امن نمودن جامعه لبنان هستند، گفت: تداوم بحران و بی‌ثباتی در سوریه که با حمایت و تقویت تروریسم تکفیری در جریان است تهدیدی شکننده برای امنیت و ثبات لبنان به شمار می‌رود.

وی جهل و فقدان نگاه راهبردی به تحولات سیاسی و امنیتی از سوی جریان‌های حامی خشونت را علت اصلی شکل‌گیری حفره‌های امنیتی در سطح منطقه عنوان کرد و افزود: شکست‌های پی در پی این جریان در عرصه‌های مختلف و شکل‌گیری تنفر و انزجار بین‌المللی نسبت به آنان باید موجب تغییر رویکردهای سنتی آنان گردد.

طلال ارسلان، رهبر طایفه دروزی ارسلانی نیز در این دیدار ضمن تاکید بر مشترکات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور، گزارشی از روند تحولات امنیتی لبنان ارایه کرد.

وی با مردود دانستن ارتباط جریان‌های تکفیری به اهل سنت، جریان‌های تروریستی حاضر در سوریه را عوامل بی‌اجر و مزد رژیم صهیونیستی برای ایجاد ناامنی و برادرکشی عنوان کرد و افزود: جامعه لبنان با هدایت رهبران سیاسی آگاه، مقتدر و هوشمند اجازه تحقق اهداف فاجعه‌بار گروه‌های افراطی و تکفیری در این کشور را نخواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز