خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

استان زنجان آمادگی خود را برای سرمایه گذاران چینی اعلام می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۴۸

استاندار زنجان در دیدار با سفیر جمهوری خلق چین در ایران جمهوری خلق چین را یکی از کشورهای دوست و متحد ایران عنوان نمود و افزود: شرکت های چینی به دلیل توانمندی هایی که دارند و همکاری مشترکی که میان ایران و چین است، می توانند در ورود به پروژه های سرمایه گذاری و مشارکت با زنجان اقدامات قابل توجهی انجام دهند.

زنجان: استاندار زنجان پالایشگاه ۸۰ هزار بشکه‌ای این استان را از دیگر طرح‌های بزرگ سرمایه گذاری در این استان خواند و به تضمین تامین مواد خام آن از سوی دولت اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان در دیدار با سفیر جمهوری خلق چین در ایران با بیان اینکه چین در شرایط تحریم‌هایی که ایران طی سالهای گذشته، با آن مواجه بود، با آمریکا همراهی نکرد افزود: کمک‌هایی که چین به ایران داشت در صحنه‌های مختلف، ارزشمند است و هرگز از یاد مسوولان ایرانی فراموش نخواهد شد.

انصاری با اشاره به اینکه زنجان یکی از استانهایی است که به دلیل موقعیت ممتازی که در آن قرار گرفته، ظرفیت‌های بسیاری در بخش معدن و کشاورزی دارد اظهار نمود: وجود راه‌های دسترسی مختلف در این استان، به آن در بخش ترابری و ترانزیت موقعیت ویژه‌ای بخشیده است.

وی همچنین جمهوری خلق چین را یکی از کشورهای دوست و متحد ایران عنوان نمود و افزود: شرکت‌های چینی به دلیل توانمندی‌هایی که دارند و همکاری مشترکی که میان ایران و چین است، می‌توانند در ورود به پروژه‌های سرمایه گذاری و مشارکت با زنجان اقدامات قابل توجهی انجام دهند.

استاندار زنجان سد مشمپا را یکی از طرح‌های بسیار بزرگ زیر بنایی در این استان برشمرد افزود: ظرفیت سد مشمپا ۶۵۰ میلیون متر مکعب با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون است.

انصاری ادامه داد: این آمادگی در زنجان وجود دارد که در هر یک از بخش‌های پنج گانه این طرح، با سرمایه گذاران چینی مشارکت داشته باشد.

وی سد مشمپا را دارای قابلیت‌های اجرایی مناسب خواند و از داشتن توجیه اقتصادی بالای این طرح خبر داد.

استاندار زنجان تصریح نمود: در ایران کمتر پروژه بزرگی است که قابلیت واگذاری به شریک خارجی را داشته باشد و سد مشمپا یکی از این طرح‌های بزرگ به شمار می‌آید.

وی به وجود طرح دو بانده کرده راه آهن تهران به میانه اشاره کرد و آن را پروژه‌ای قابل سرمایه گذاری و اجرا از سوی شرکت cccc خواند.

انصاری با بیان اینکه طول این خط به ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد، به اجرای بخشی از خط تبریز تا میانه اشاره کرد و این خط را اقدامی برای اتصال تهران به اروپا برشمرد.

استاندار زنجان، به وجود سه نیروگاه سیکل ترکیبی قابل واگذاری به سرمایه گذار چینی در زنجان اشاره کرد و دو نیروگاه را دارای ظرفیت ۵۰۰ مگا واتی و یک نیروگاه را دارای توان تولید ۷۰۰ مگا واتی است.

وی ادامه داد: ظرفیت دو نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی با سیکل ترکیبی به ۹۰۰ مگا وات و نیروگاه ۷۰۰ مگاواتی به یک هزار و ۲۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

انصاری افزود: این نیروگاه‌ها را شرکای چینی می‌توانند به دو صورت تولید برق و فروش آن به طرف ایرانی و خرید سوخت و فروش برق تولید به ایران به بهره برداری برسانند.

استاندار زنجان پالایشگاه ۸۰ هزار بشکه‌ای این استان را از دیگر طرح‌های بزرگ سرمایه گذاری در این استان خواند و به تضمین تامین مواد خام آن از سوی دولت اشاره کرد.

وی سرمایه گذاری مورد نیاز برای احداثاین پالایشگاه را دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواند و محصول تولید شده آن در طراحی‌های صورت گرفته را بنزین و گازوئیل برشمرد که توسط دولت ایران با قیمت بین المللی خریداری خواهد شد.

انصاری با بیان اینکه پروژه‌های زیر بنایی متعلق به دولت است و حتی در صورت ورود سرمایه گذاران خارجی، عملیات اجرایی طرح بی‌وقفه آغاز خواهد شد، تسریع در بهره برداری رساندن این پروژه‌ها را زمینه ساز خدمت رسانی بهتر و سریع‌تر به مردم برشمرد.

استاندار زنجان، گفت: بر همین اساس عملیات اجرایی سد مشمپا آغاز شد و در صورت تعلل سرمایه گذار چینی این طرح همچنان با سرمایه گذاری دولت ایران پیشرفت خواهد کرد.

یوهانگ یانگ سفیر جمهوری خلق چین نیز در دیدار با استاندار زنجان خواستار تبادل اطلاعات دقیق‌تر در زمینه پروژه‌های سرمایه گذاری بزرگ زنجان شد افزود: پروژه‌های قابل توجه و مهمی در زنجان وجود دارد که می‌توانند فرصت مناسب برای سرمایه گذاران و تجار چینی باشند

یوهانگ یانگ سفیر جمهوری خلق چین در دیدار با استاندار زنجان خواستار تبادل اطلاعات دقیق‌تر در زمینه پروژه‌های سرمایه گذاری بزرگ زنجان شد افزود: پروژه‌های قابل توجه و مهمی در زنجان وجود دارد که می‌توانند فرصت مناسب برای سرمایه گذاران و تجار چینی باشند.

یانگ پروژه سد مشمپا را طرحی بزرگ برای سرمایه گذاری خواند و فرصتی مغتنم برای حضور تجار چینی در این استان عنوان کرد.

سفیر جمهوری خلق چین در ایران نیروگاه‌های سیکل ترکیبی زنجان را فرصتی ویژه برای ورود سرمایه گذاران چینی به این استان برشمرد و بر لزوم بررسی طرح دو خطه کردن راه آهن تهران - میانه تاکید کرد.

وی شرکت سد و نیروگاه سازی چین نیز در را دارای فعالیتی گسترده در زمینه زیرساخت‌ها برشمرد افزود: این شرکت را دارای رتبه پنج در چین و ۲۰ در جهان در زمینه انرژی خواند.

وی ادامه داد: این شرکت هم اکنون در بیش از ۱۰۰ کشور در حال اجرای پروژه‌های مختلف است و از سال ۲۰۰۱ وارد بازار ایران شده است.

یانگ تصریح نمود: هر دو طرف چینی و ایرانی امیدوار هستند که بتوان در آینده به تبادل فناوری و مهندسی قابل توجهی دست بزنند.

وی افزود: هم اکنون این شرکت برای ساخت سد و شبکه زهکشی مشمپا به صورت ECFاقدام به عقد قرار داد با شرکت آب منطقه‌ای زنجان کرده است.

سفیر جمهوری خلق چین در پایان خاطرنشان نمود: امید می‌رود با اتمام پروژه سد مشمپا بتوان در زنجان، طرح‌های زیر بنایی دیگری نیز اجرا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز