خبرگزاری کار ایران

رسایی با دفاع از طرح سوال نمایندگان از وزرا:

نباید هولوکاستی ایجاد شود که کسی نتواند سوال کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۹۴

سوال حق نمایندگان است دولت ممکن است گلایه کند که وقت وزراء گرفته می شود‎، اما وقت وزراء هم باید بخشی از آن برای پاسخ گویی باشد و این بر اساس مردم سالاری دینی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: الان یک سوال درباره توافق ژنو ویک سوال درباره قراردادکرسنت است واین درست نیست که هولوکاستی ایجاد شود که کسی نتواند سوال کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا رسائی در تذکر شفاهی خود در صحن علنی امروز - سه‌شنبه - مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرایی شدن توافق نامه هسته‌ای گفت: روز‌۳۰ دی ماه را تسلیت می ‌گویم که حاصل دسترنج دانشمندان هسته ای ما از بین رفت و ما مجبور به سکوت هستیم ‎؛ باید منتظر زمان بمانیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در هفته ای که گذشت یک موضع گیری علیه حق نظارت و سوال نمایندگان شد و رئیس جمهور نیز در دیدار با هنرمندان نیز گفتند که نگران کارت زرد نیستیم و من فکر می کنم اطلاعاتی که به ایشان دادیم اطلاعات غلطی است.

عضو فراکسیون اصول گرایان با اشاره به صحبتهای رئیس جمهور در دیدار با مجمع نمایندگان گیلان که گفته بود که حجم سوالات مجلس آنچنان است که ما از انجام کار باز مانده‌ایم‏، تصرح کرد: من از هیات رئیسه مجلس خواستم تا آماری از میزان سوالات نمایندگان از دولتها در ۵ ماه آغاز به کارشان بدهند.

رسائی ادامه داد: در ۵ ماه دولت هفتم ۵۲سوال؛ در پنج ماه دولت هشتم ۱۱۴ سوال؛ در پنج ماه دولت نهم ۲۰۵ سوال در پنج ماه دولت دهم ۳۴۶ سوال و در پنج ماه دولت یازد هم ۳۸۳ سوال شده است. که روند سوالات نشان می دهد در هر دوره به دلیل بیشتر شدن بعد نظارتی مجلس حجم سوالات نیز افزایش یا فته و این طور نیست که چیزی عجیب غریبی صورت گرفته باشد.

وی با بیان این که در دولت قبلی میانگین یک سوال از وزراء در هفته در صحن مطرح می‌شد، خاطر نشان کرد: از ۳۸۳ سوالی که از وزراء شده است ۲۴۵ سوال متعلق به ۱۲ نفر است که این حق آنان است و هیچ گرایش سیاسی نیز در این مسئله وجود ندارد‏ اما برخی رسانه‌ها تلاش می کنند که بگویند یک گرایش می خواهد دولت را درگیر و ناموفق کند.

رسائی با بیان این که یک سایت متعلق به یکی از مدیران وزرات ارشاد مطرح کرده بود که یک سوال از وزیر هزار و دویست و پنجاه هزار میلیارد هزینه دارد‏ گفت: این خبر یک دروغ محض است. و این مبلغ هم غیر ممکن است و انها می خواهند یک فضایی را ایجاد کنند که کسی سوال نکند وکسی حرف نزند.

وی ادامه داد: الان یک سوال درباره توافق ژنو ویک سوال درباره قراردادکرسنت است واین درست نیست که هولوکاستی ایجاد شود که کسی نتواند سوال کند.

محمدرضا باهنر پس از تذکر رسائی گفت: سوال حق نمایندگان است دولت ممکن است گلایه کند که وقت وزراء گرفته می شود‎، اما وقت وزراء هم باید بخشی از آن برای پاسخ گویی باشد و این بر اساس مردم سالاری دینی است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که قبل از طرح سوال در صحن علنی مجلس یا کمیسیون با کدخدا منشی ان مشکل ر فع شود واین هم بر اساس و نظر امام(ره) است، و اگرهم سوالی به صحن بیاید این حق نمایندگان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز