خبرگزاری کار ایران

در آبان ماه؛

پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول برگزار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۸۰۴

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در آبان ماه ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، امین سپهریان اظهار کرد: این جشنواره با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی دزفول در آبان ماه برگزار می‌شود.

وی شعار این جشنوار را "حال خوش کودکی، فصل خوش زندگی" بیان کرد و گفت: پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در سه بخش اصلی صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه نویسی و یک بخش جانبی کارگاه های آموزشی برگزار می‌شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه پیام این جشنواره "صلح، ارمغان کبوتران سفید در آسمان کودکی و نوجوانی" است، عنوان کرد: از اهداف جشنواره می توان به تقویت هویت اسلامی، ایرانی در راستای افزایش نشاط اجتماعی کودکان و نوجوانان، ابلاغ پیام صلح و دوستی به کودکان جهان، تقویت امید، افزایش نشاط اجتماعی با بهره گیری از قابلیت های نمایشی، گسترش و کمک به تولید نمایشنامه نویسی و نمایش در زمینه کودک و نوجوان و بالا بردن سطح علمی و ایجاد بستری جهت ارزیابی آثار هنری  اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه تندیس ویژه جشنواره، "پرتقال طلایی" می باشد، تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره 16 مهرماه 1402 است. آثار پذیرفته شده در 30 مهرماه اعلام می شوند و آیین بازگشایی جشنواره 14 آبان ماه است.

سپهریان خاطر نشان کرد: بخش صحنه ای جشنواره به صورت حضوری و با موضوع آزاد است اما به جهت کمک به رشد و توسعه تئاتر کشور، نمایشنامه های ایرانی با محوریت شعار جشنواره، قصه های اصیل ایران، جوانی جمعیت و عفاف و حجاب در اولویت پذیرش قرار دارند.

وی با بیان اینکه بخش خیابانی جشنواره نیز به صورت حضوری است تصریح کرد: نقش آموزشی و تربیتی در انتقال مضمون به مخاطب، اولویت انتخاب در این بخش است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اضافه کرد: بخش نمایشنامه نویسی به صورت غیرحضوری برگزار می شود و به آثاری ترتیب اثر داده می شود که در هیچ جشنواره داخلی و خارجی دارای رتبه نبوده و چاپ کتاب نشده باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین از زحمات انجمن هنرهای نمایشی دزفول و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهر به جهت اهتمام و پیگیری مستمر به منظور آماده نمودن فضای مناسب جهت برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

آدرس دبیرخانه جشنواره، شهرستان دزفول، خیابان کشاورز، بین خیابان های رسول اکرم (ص) و شهید دکتر بهشتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر  می توانند با شماره های 42240300-061 (اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی دزفول-واحد امور هنری) و 09369732653 (روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی دزفول - محمدرضا خردمند) تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز