خبرگزاری کار ایران

احمدنژاد در نطق میان دستور:

بخش اعظم مناطق خرمشهر به حالت مخروبه‌های زمان جنگ است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۸۵۱

نماینده مردم خرمشهر در مجلس تاکید کرد: حدود ۳۵ سال است که مردم شریف خرمشهر و جزیره مینو به دیار خود بازگشته اند ولی متاسفانه تا کنون بخش اعظم مناطق خرمشهر به حالت مخروبه های زمان جنگ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدلفته احمدنژاد در جلسه علنی امروز( یکشنبه ۷ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه از لطف و عنایت پدرانه رهبری معزز و معظم انقلاب در دیدار با سربازانشان در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر می کنم، گفت: سلام بر خرمشهر مظلوم و قهرمان که یادش خون شهیدان و دردش اهمال و بی توجهی است. باز هم خرمشهر باز هم سوم خرداد. بیایید امسال گرد هماییم و مشکلات خرمشهر را حل کنیم، خرمشهر امروز حماسه ای دیگر برای آزادی می خواهد حماسه ای نو برای عمران، اقتصاد، ورزش، کشاورزی و تجارت.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس ادامه داد: وزیر کشور جناب آقای وحیدی، حدود ۳۵ سال است که مردم شریف خرمشهر و جزیره مینو به دیار خود بازگشته اند ولی متاسفانه تا کنون بخش اعظم مناطق خرمشهر به حالت مخروبه های زمان جنگ است آیا وقت آن نرسیده که یک عزم جهادی و ملی برای رفع مشکلات زمان جنگ، عمرانی و آسفالت و مبلمان شهری صورت پذیرد، آیا تعصب برانگیز نیست که موطن خرمشهری در مخروبه های جنگ زندگی را سپری کند؟ هموطنی که نه توان خرید خانه و نه توان اجاره و رهن را دارا است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: خرمشهر معبر بین المللی تشیع به سوی عتبات عالیات است که همه ساله شاهد عبور میلیون ها زائر داخلی و خارجی است. آیا سزاوار است خرمشهری که نماینده یک ایران و یک جهان تشیع است با ظاهری پژمرده و فرسوده ظاهر شود.

وی اظهار داشت: آقای خاندوزی وزیر اقتصاد آیا بهتر نمی بود با استفاده از پیشران های مفید گمرکی در جهت جذب تجار و دادن مشوق های و تخفیف سود بازرگانی به همراه مجموعه وزارت صمت با توجه به قرار گرفتن خرمشهر در آخرین مسیر آبی کشور و عدم لای روبی اروند انگیزه ای برای بازگشت تجار به منطقه ایجاد کرد و باعث رونق اشتغال و تامین معیشت مردم کرد؟  

این نماینده مجلس مطرح کرد: جناب آقای سجادی وزیر ورزش از دیار خادم پیرها در حوزه ورزش در رشته ای مختلف خبر دارید؟ آیا از استعدادهای ورزشی جوانان عزیز خرمشهری و مینوشهری در رشته های مختلف ورزشی خبر دارید؟ آیا از نبود هیچگونه امکانات ورزشی در خرمشهر خبردارید؟

احمدنژاد افزود: وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، جناب آقای ضرغامی خرمشهر و آبادان و جزیره مینو موقعیت بسیار مناسب اقتصادی، سیاحتی دارد و آن را باید با نگاه فرصت نگریست نه تهدید. در بسیاری از شهرها، دریاچه های مصنوعی برای رونق گردشگری می سازند و کشور را متحمل هزینه های کلان می کنند آیا حضرتعالی از ظرفیت رودهای بزرگ و مهم کارون، بهمن شیر و اروند خبر دارید که چه ظرفیت بزرگی برای ایجاد، توسعه و رونق کسب و کار پایدار است؟ آیا این رودها به صورت خدادادی درمنطقه ای ایجاد نشده ولی متاسفانه وزارتخانه شما هیچ نگرش مثبتی برای استفاده از این موقعیت منحصر به فرد در حوزه گردشگری ندارد. لذا عنایت کنید موقعیت استراتژیک جغرافیایی منطقه را به نفع جوانان احیا کنید.

وی بیان کرد: وزیر بهداشت و درمان جناب آقای عین الهی آیا خبر دارید بیمارستان فوق تخصصی قلب خرمشهر با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند اعتبارات برای تکمیل به شروع خدمات به مردم منطقه و جذب توریست درمانی است؟ با سرمایه گذاری در مباحث توریست درمانی در رشته های مختلف پزشکی می توان بازار عراق را در اختیار بگیریم و با توجه به امکانات و ظرفیت های موجود منطقه را به قطب توریست درمانی برای کشور تبدیل کنیم.

این نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: در پایان فراموش نکنیم که منطقه خرمشهر و آبادان روزی مشهد شهدا بوده و وارث خون هزاران شهید است و همه ما نسبت به مردم منطقه باید ادای دین کنیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز