خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا فراجا:

نحوه برخورد با افراد متقلب کنکور، برابر قانون است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۰۰۳

رییس پلیس فتا فراجا گفت: در سال گذشته هزار قلم ابزار میکرو ارسال کننده، میکرو فرستنده، ابزارها و ریز تراشه الکترونیک شناسایی و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار «وحید مجید» رئیس پلیس فتا فراجا در نشست تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ که امروز چهارم خردادماه در مرکز همایش‌های حکمت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد، ضمن بیان اینکه با گسترش صفحات و حساب‌های کاربری متعدد از سال ۱۳۹۹ اقداماتی مجرمانه در راستای فروش سوالات کنکور، آزمون‌های عمومی و… شده و ما با کلید واژه‌های متفاوتی در همین راستا مواجه شدیم، گفت: پلیس فتا فراجا اقدامات هماهنگ خود را با سازمان‌های ذیربط انجام داده و گروه‌های رصدی را در این رابطه فعال کرده است و کارگروه‌های متعددی در حوزه استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شده اند.

به گفته سردار مجید، پلیس فتا طبق سنوات گذشته جلسات هماهنگی متعددی با مسئولان برگزاری آزمون سراسری در حوزه‌های مختلف برگزار شده است.

او تصریح کرد: با وزارت علوم و سازمان سنجش جلساتی داشته‌ایم و حتی این جلسات در سطح استان هم برگزار شده است.

رئیس پلیس سایبری کشور تاکید کرد: اقدامات رصدی در ارتباط با فعالیت‌های مجرمین سایبری در حوزه‌های مختلف در طول سال انجام می‌شود و در زمان نزدیک شدن به برگزاری کنکور یا بحث آزمون‌های نهایی با طراحی برنامه‌هایی، عملیات کنترل و رصد بیشتری را تشدید می‌کنیم.

رییس پلیس فتا فراجا خاطرنشان کرد: راهکارهایی در دو حوزه مشخص کانال‌ها و صفحات و لینک‌هایی که ادعای فروش سوالات کنکور را دارند طراحی کرده‌ایم و افرادی که مدعی تقلب با ابزارهایی همچون میکروچیپ‌ها هستند و آن‌ها را به فروش می‌رسانند را شناسایی می‌کنیم.

سردار مجید با بیان اینکه نحوه برخورد با افراد متقلب، برابر قانون است، افزود: در سال گذشته هزار قلم ابزار میکرو ارسال کننده، میکرو فرستنده، ابزارها و ریز تراشه الکترونیک شناسایی و ضبط شده است و افرادی که این اقلام را خریداری کرده‌اند هم مورد پایش قرار گرفته‌اند و اقدامات لازم درباره آن‌ها انجام شده است.

رئیس پلیس سایبری کشور توضیح داد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ بالغ بر دو هزار و ۷۴ مورد رصد عام در مورد فضای سایبر داشتیم که این موارد متمرکز بر شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام بودند که از این تعداد پالایش در ۷۰۷ مورد به بسترهایی رسیدیم که ادعاهایی را در مورد فروش سوالات کنکور مطرح کردند. برخی کلیدواژه‌های متقلبانه برای فروش محصولات مختلف از جمله کتب آموزشی استفاده می‌شود.

سردار مجید ادامه داد: ما در این زمینه تمرکز ویژه داشتیم که در نهایت ۲۴۹ نفر که گرداننده ۴۸۳ بستر تقلب بودند را شناسایی و به مراجع قضائی معرفی کردیم.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: در ارتباط با نوبت دوم کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ که یکی از افتخارآمیزترین رویدادهای علمی کشور است هماهنگی لازم صورت گرفته و طرح عملیاتی پلیس فتا آماده شده است و پلیس‌های فتا در استان‌های سراسر کشور تحت هدایت ستادی پلیس فتا فراجا قرار دادند و با توجه به تاکیدات مؤکد فرماندهی نیروی انتظامی همه آمادگی‌های لازم برای این موضوع را کسب کرده‌اند.

او ضمن تاکید بر اینکه والدین و داوطلبان کنکور باید مراقب فریب ادعاهای واهی درباره فروش سوالات کنکور باشند، بیان کرد: داوطلبان نباید با آینده تحصیلی خود بازی کنند و لازم است اقدامات مجرمین سایبری را مغفول نگه داریم.

سردار مجید یادآور شد: در کنار کارهایی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد، در نزدیکی زمان برگزاری آرمون سراسری باید مراقب لینک‌های آلوده‌ای که ممکن است با عنوان‌هایی مانند دسترسی به سوالات کنکور و… به تلفن‌های همراه ارسال شود، باشیم.

او گفت: زمانی که داوطلبان روی این لینک‌ها کلیک کنند شاید بتوانند تلفن همراه آن‌ها را آلوده کنند و موجبات سوء استفاده افراد سودجو فراهم شود.

سردار مجید در آخر عنوان کرد: این موضوع یکی از پیش بینی‌های ما است که مجرمان سایبری شگرد خود را تغییر داده و لینک آلوده ارسال کنند و به همین منظور تذکرات به داوطلبان و والدین داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز