خبرگزاری کار ایران

دبیر فدراسیون کشتی:

مسابقات بین المللی جام جهان پهلوان تختی از کیفیت بالایی برخوردار است / حضور حسن یزدانی در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۸۴۲

دبیر فدراسیون کشتی گفت: به دلیل حضور عنوان داران کشتی در این دوره از مسابقات بین المللی جام جهان پهلوان تختی،این دوره از مسابقات از کیفیت بالایی برخوردار است.

به گزارش ایلنا، ابراهیم مهربان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: با وجود رایزنی فدراسیون کشتی با کشورهای صاحب نام کشتی جهان، آن ها به دلیل برنامه های تمرینی و مسابقاتی که داشتند به ایران نیامدند.

مهربان گفت: بر اساس اهمیتی که بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی برای ورزش و کشتی ایران دارد و بار اصلی ورزش نیز در بازی‌های آسیایی بر دوش کشتی است، کادر فنی تیم ملی مراحل مختلف چرخه انتخابی تیم ملی را طراحی کرده است و رقابت‌های جام تختی به عنوان مرحله چهارم چرخه و یکی از مهم‌ترین مراحل تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: روابط بین‌الملل فدراسیون کشتی نیز رایزنی‌های خود را با کشورهای مختلف انجام داد و بنده تا دیروز نیز در این‌باره صحبت‌هایی را داشتم اما برنامه‌ریزی تمرین و مسابقات آن‌ها باعث شد که کشورهای مطرح ترجیح بدهند در این مسابقات به میدان نیایند.

وی با بیان اینکه،کیفیت مسابقات در این دوره مسابقات جام تختی به لحاط کیفی در حد بالایی است گفت: تمام عنوان‌داران ما به غیر از رحمان عموزاد و قاسمپور در این رقابت‌ها به میدان می‌روند و این رقابت‌ها بالاترین کیفیت در سطح ملی را دارد تا جایی که شاید سطح کیفی آن از خیلی از رقابت‌های بین المللی بالاتر باشد.

دبیر فدراسیون کشتی با اشاره به میزبانی ارومیه در این دوره از مسابقات جام جهان پهلوان تختی گفت: میزبان همکاری خود را در بالاترین سطح انجام داده و به امید خدا شاهد رقابت‌های بسیار خوبی خواهیم بود.

وی هدف فدراسیون از دادن میزبانی مسابقات به استان‌های مختلف را  توسعه کشتی در سراسر کشور است عنوان کرد و افزود: کشتی گیران این استان ها این فرصت را به دست می آورند تا عملکرد چهره های شاخص را از نزدیک دیده و با آن‌ها سرشاخ شوند.

مهربان  کشتی را متعلق به همه کشور دانست و گفت: پتانسیل بالایی در همه کشور و استان های آذربایجان غربی و شرقی وجود دارد.

وی درباره کشورهای شرکت کننده در جام تختی گفت: کشورهای عراق و افغانستان در این مسابقات حاضر شده‌اند. ارمنستان نیز قرار بود تا امروز اعلام نهایی حضور خود را داشته باشد که میسر نشد.

در ادامه این نشست احسان امینی،مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت:برنامه کادر فنی این است که با توجه به غیبت علیرضا کریمی در جام تختی، حسن یزدانی در هر دو رویداد مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی کشتی بگیرد.

امینی گفت: اگر حسن یزدانی در جام تختی قهرمان شود، کار علیرضا کریمی (که در این مسابقات غایب است -)برای رسیدن به تیم ملی خیلی سخت خواهد شد.

وی ادامه داد:برای محافظت از این کشتی‌گیر تا المپیک، تمام کشتی‌گیران وزن ۸۶ کیلوگرم از جمله حسن یزدانی با ارفاق وزن به میدان می‌روند.

مربی تیم ملی کشتی بزرگسالان گفت: یزدانی بارها در وزن قانونی کشتی گرفته و وظیفه ماست که از چهره استثنایی کشتی ایران محافطت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز