خبرگزاری کار ایران

مقام کره جنوبی:

تجهیز کی‌یف به تسلیحات سئول در دستور کار دیدار یون و بایدن نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۶۰۶

یک مقام کره جنوبی تصریح کرد که تجهیز کی‌یف به تسلیحات سئول در دستور کار دیدار رئیس‌جمهور این کشور باهمتای آمریکایی وی نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، یک مقام مسئول در ریاست جمهوری کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد که تجهیز کی‌یف به تسلیحات سئول در دستور کار دیدار «یون سوک یول»، رئیس‌جمهور کره جنوبی و «جو بایدن»، همتای آمریکایی او قرار ندارد. 

این مقام مسئول گفت: «احتمال کمک نظامی کره جنوبی به اوکراین در این اجلاس مطرح نخواهد شد، بلکه این موضوع در چارچوب مشکلات جهانی بررسی خواهد شد». 

وی افزود: «می توان درباره مواضع دو کشور در قبال جنگ اوکراین به عنوان یک موضوع جهانی صحبت کرد و به اعتقاد من در حال حاضر این کار برای هر رهبری در جهان طبیعی است».

این در حالی است که رئیس جمهور کره جنوبی از تغییر در سیاست کشورش مبنی بر ارائه تنها کمک های بشردوستانه به اوکراین در جنگ با روسیه و اصرار بر ارائه کمک های بشردوستانه یا مالی صرف در صورت وقوع حمله گسترده به غیرنظامیان در اوکراین خبر داده بود. 

«جیک سالیوان»،‌مشاور امنیت ملی آمریکا نیز روز گذشته –دوشنبه- تاکید کرد که پرونده اوکراین موضوع مهمی در نشست یون سوک یول و بایدن در روز چهارشنبه خواهد بود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز