خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

لزوم صرفه‌جویی ۱۵ تا ۲۰ درصدی مصرف آب توسط شهروندان/ همکاری مردم برای جلوگیری از بحران‌های آبی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۷۸۰

استاندار تهران بر لزوم صرفه‌جویی ۱۵ تا ۲۰ درصدی مصرف آب توسط شهروندان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران؛ علیرضا فخاری در حاشیه بازدید از سد لتیان اظهار داشت: این سد یکی از سدهای قدیمی است که آب شرب تهران را تامین می‌کرد و مردم به این سد برای زندگی و حیات خوب و زیبا امیدوار بودند.

وی با اشاره به آلایندگی ناشی از بی‌احتیاطی مردم در سد لتیان افزود: امروز طی بازدیدی که از چند پروژه انتقال آب داشتیم، در مواجهه با آلودگی سد لتیان افسوس خوردیم، چرا که آب با هزینه بسیار و فاصله‌های دور از طریق کانال به پشت سد می‌رسد و وقتی با آلایندگی مواجه می‌شویم که به دست خود مردم ایجاد می‌شود خستگی به تن مجریان می‌ماند و این انصاف نیست.

استاندار تهران در مورد وضعیت بارندگی‌ها عنوان کرد: امسال میزان نزولات آسمانی نسبت به سال قبل بیشتر بوده، اما این میزان پاسخگوی جبران کسریات نیست و اعداد و ارقام نشان می‌دهد که برای مدیریت مصرف باید به طور جدی وارد شویم.

فخاری سپس گفت: سطح آوردهای طبیعی و مصرف مردم در معادله دو طرف قرار می‌گیرد و بر این اساس حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد مدیریت مصرف و جلوگیری از اسراف نیاز است تا از بحران‌های آبی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم انتقال آب از غرب تهران صورت گیرد تا بخشی از نیازمندی‌ها تامین شود و مواردی همچون رفع نشست سد لار نیز زمانبر می‌باشد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف نیازمند همکاری مردم است، از طرف دیگر مصرف آنچه به عنوان نزولات آسمانی و آوردها در دسترس مردم قرار می‌گیرد، نیز با رعایت مسائل زیست محیطی و بهداشتی از سوی مردم امکان‌پذیر است.

فخاری در ادامه بیان کرد: در ساخت و سازهای جدید باید نوع مصرف آب بهداشتی و شرب با دو شبکه انتقال مورد بهره‌برداری قرار گیرد و برای بازگردانی آب‌های سطحی و غیرسطحی نیز باید برنامه داشت تا آب از تصفیه‌خانه بازگردانی شود و آب شرب را از آب بهداشتی را کرد، چراکه از این طریق می‌توان سالیان متمادی از آوردهای آبی استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز