خبرگزاری کار ایران

رییس شورای بازرگانی ایران و آفریقا خبرداد:

فرصت های سرمایه گذاری در آفریقا برای اصفهانی ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۶۹

استان اصفهان با داشتن توانمندی های متعدد در بخش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی می تواند در کشورهای آفریقایی فرصت های بی بدیل اقتصادی بدست آورد.

ایلنا: رییس شورای بازرگانی ایران و آفریقا در نهمین جلسه کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری بنیاد نصف جهان در اتاق اصفهان تصریح کرد: فرصت های تجاری و سرمایه گذاری بسیاری در کشورهای آفریقایی وجود دارد که طی سالهای گذشته توسط گروه های کارشناسی استخراج و به راحتی در اختیار فعالان اقتصادی قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری " ایلنا " از اصفهان، " حسن خسروجردی " به واردات سالانه ۱۱ میلیارد دلار مواد غذایی کشور اشاره کرد و گفت: اگر تولید محصولات کشاورزی در کشورهای آفریقایی دنبال شود میزان ۳ میلیارد دلار به اقتصاد ایران باز می گردد.

" خسروجردی " خواستار تشکیل کنسرسیوم های اقتصادی در بخش های مختلف و حضور فعال استان اصفهان در آفریقا شد و گفت: این کنسرسیوم ها می تواند فعالانه تر از یک واحد در افریقا فعالیت کند و از توان اعضای خود برای حضور طولانی مدت در آفریقا بهره بگیرد.

رییس شورای ایران و آفریقا تاکید کرد: باید در کار گروهی تمرکز بیشتری داشته باشیم زیرا اگر امروز با هم حرکت نکنیم به کشور و آینده آن ضربه می زنیم و باید از فرصت ها و تهدیدها برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم.

وی پیشنهاد کرد که فعالان اقتصادی استان اصفهان در قالب شش کنسرسیوم کشت و صنعت، دارویی، لوازم خانگی، حمل و نقل دریایی، ساخت و ساز و فروشگاه زنجیره ای در آفریقا اقدام به سرمایه گذاری و حضور فعال در بازار این کشورها داشته باشند.

وی از اقدام استان اصفهان در سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کشور سیرالئون آفریقا استقبال کرد و گفت: هر یک از کشورهای آفریقایی مانند معدن ناشناخته ای است که می تواند نه تنها نیازهای داخلی ایران برطرف بلکه تجارت مجدد برای کشور ایجاد کند.

مدیر این بنیاد نیز در این جلسه گفت: هدف از تشکیل این بنیاد هم افزایی برای توسعه استان است و در این راستا بخش های مختلف دولتی، خصوصی و نمایندگان مجلس در این بنیاد حضور دارند.

" هوشنگی " از تشکیل هشت کارگروه تخصصی در بخش های مختلف بنیاد خبر داد و گفت: این کارگروه ها با حضور کارشناسان و مسوولین پیشین دولتی و سایر بخش ها تشکیل و راهکارهای اجرایی به مسوولین فعلی ارایه می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز