خبرگزاری کار ایران

فعالیت 35 تیم حفاظت از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان در نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۹۶۸

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از آماده باش یگان حفاظت منابع طبیعی این اداره کل برای اجرای طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه های ملی استان همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده جهت حراست از عرصه های منابع طبیعی و اراضی ملی در تعطیلات نوروزی، بیان کرد: کشیک های نوروزی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری بطور شبانه روزی از تاریخ 28 اسفند 1401 تا 14 فروردین سال 1402درپایگاههای امداد و جنگل منابع طبیعی استان مستقر خواهند شد.

ابوطالبی با اشاره به اینکه عرصه های منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه های ملی محسوب می شوند، اظهار کرد: ٣۵ تیم موتوری و خودرویی جهت حفاظت از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان در نوروز فعال است و به منظور تدابیر اجرائی حفاظتی، این طرح با رویکرد پیشگیرانه در سطح استان سمنان  به مرحله اجرا درآمده است، همچنین عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمامی امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت زنی پر داخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه های ملی برخورد قانونی خواهند کرد.

وی افزود:  در این راستا همکاری و هم افزایی سایر یگانهای استان در جهت برخورد با متخلفان صورت خواهد گرفت.

ابوطالبی با اشاره به دستور معاونت پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری در حوزه ممانعت از تصرف اراضی استان سمنان اعلام کرد: گشت های حفاظت از منابع طبیعی در جهت جلوگیری از اقدامات و تصرفات غیر قانونی اراضی ملی به طور مستمر برقرار خواهد شد.  

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عنوان کرد: در سطح هشت شهرستان تابعه استان نیز کشیک پاسگاههای ویژه منابع طبیعی نسبت به برقراری گشتهای حفاظتی اقدام خواهند نمود.

وی گفت: این گشتها برای جلوگیری از تجاوز به عرصه های طبیعی و سوء استفاده از آن و پیشگیری از آسیب رساندن و آتش سوزی در تعطیلات فعالیت می کند.

ابوطالبی با اشاره به آمادگی کامل این اداره کل برای مقابله با هرگونه سودجویی به اراضی ملی، گفت: در ایام تعطیلات نوروز 1402 اکیپ های گشت های حفاظتی منابع طبیعی در سطح استان در آماده باش کامل بوده و به صورت شبانه روزی اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی را مورد رصد و پایش قرار می دهند و با متعرضین و متخلفین به اراضی ملی برخورد شدید قانونی صورت خواهد گرفت.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عنوان کرد:‌ در ایام تعطیلات نوروزی امسال گزارشات تخریب، تصرف، قطع درختان و قاچاق چوپ تاغ، محصولات جنگلی، مورد رسیدگی سریع قرار می‌گیرد و یک تیم جهت بازرسی در تمام شهرستانهای تابعه استان سمنان جهت رصد و پایش کشیک حضور دارند.

وی بیان کرد: از مردم، دوستداران ، همیاران طبیعت، بهره‌برداران، جوامع محلی، دهیاران و شوراهای شهر و روستا تقاضا داریم  در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن های 1504، 131،139 و 1540به یگانهای حفاظت اطلاع دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز