خبرگزاری کار ایران

مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات کریم در ارومیه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۹۰۸

مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری کریم با حضور مسئولان کشوری و استانی در ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه با انس و مصاحبت با قران رحمت الهی نازل می شود گفت: قاریان و حافظان قرآنی باید به تدبر و تفکر در این کتاب الهی بپردازند.

سیدمهدی قریشی ادامه داد: تلاوت قرآن کفاره گناهان بوده و موجب کشیده شدن  پرده ای بین انسان و جهنم می شود.

وی اظهار داشت: قرآن برکات فراوانی دارد و باید بشریت با آن انس گیرند و از سوی دیگر قاریان و حافظان قرآنی باید به تدبر و تفکر در این کتاب الهی بسیار اهمیت دهند و در این راستا اگر انسان قرآن را بخواند اما تاثیری در اخلاق و عمل و کردار وی حاصل نشود یعنی در قرآن تدبیر نکرده است.

در ادامه این مراسم امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: بی‌تردید برگزاری این گونه مسابقات و مراسمات تاثیر بیشتری در جذب بیشتر قاریان قرآن دارد.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد اظهار داشت: قرآن در برگیرنده عالی‌ترین معارف الهی در زمینه شناخت خداوند است و اسرار توحید، ویژگی‌های سفیران و پیامبران الهی، سنت‌های حاکم بر جامعه بشری، شناخت انسان، اخبار غیبی و حاوی نظام‌های اقتصادی، حقوقی و سیاسی است که بشر برای سعادت خود به آن نیاز دارد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به اینکه قاریان و حافظان قرآن، منشا برکت خدا در زمین هستند تصریح کرد: بی‌تردید با تعمق در قرآن، مسیر حق و باطل و مسیر سعادت بشری برای انسان به ارمغان می‌آید.

در ادامه مراسم  مدیر مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: اگر کشورمان در هشت سال دفاع مقدس جهاد کرده و پیروز شد و در انقلاب اسلامی نیز به موفقیت رسید، به برکت قرآن بوده است.

حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر بیان کرد: تمامی مشکلات اجتماعی، سیاسی، خانوادگی به خاطر دوری از قرآن بوده است و هم اکنون نیز جریان«عرفی‌سازی دین» آغاز شده و دین را تفسیر به رای می‌کنند.

وی تاکید کرد: قرآن به جای مردم باید ملاک حق و باطل باشد و عرفی‌سازی دین و قرآن نوعی تحریف و بدترین نوع تحریف است.

مدیر مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: قرآن کریم شفا است به شرطی که خود را مریض دانسته و از قرآن شفا گرفت.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: باید قرآن را روخوانی کرده و معارف و مفاهیم آن مطرح شود تا از آن خطر جدی در امان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز