خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلال احمر استان سمنان خبر داد؛

۱۶ پایگاه ثابت و ۳ پایگاه سیار آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی/ آمادگی کامل پایگاه های امدادی برای شرایط اضطراری

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۵۶۵

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با اشاره به آمادگی کامل پایگاههای امدادی هلال احمر برای شرایط اضطراری در ایام نوروز، گفت: 19 پایگاه ثابت و سیار آماده ارائه خدمات هستند.

به گزارش ایلنا، مظفر محمدخانی مدیرعامل جمعیت  هلال احمر استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از کارهای هلال احمر امداد و نجات نوروزی است، گفت: در مجموع ۸ مرکز توانبخشی و درمانی فعال در مراکز سمنان، شاهرود، دامغان و میامی وجود دارد که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۲ هزار نفر و در سال جاری بیش از ۴۶ هزار نفر مراجعه کننده از خدمات جمعیت هلال احمر استفاده کردند.

محمدخانی اظهار کرد: در مرکز درمانی شاهرود که تنها مرکز همودیالیز استان است در سال گذشته حدود ۹ هزار ۷۹۷ نفر و در سال جاری تاکنون بیش از ۹ هزار و ۶۶۶ نفر از خدمات دیالیز استفاده کرده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای توسعه متراژ داروخانه هلال احمر سمنان به ۲۰۰ متر در نظر گرفته شده است، افزود:  در حال حاضر ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از این اعتبار تخصیص پیدا کرده است و پیش‌بینی می‌شود که این پروژه طی سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 مدیرعامل هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه داوطلبان در حوزه ارائه خدمات مالی، فنی، اقتصادی و فکری همراه و همگام مجموعه هستند، اظهار کرد: در حوزه تامین دارو و درمان رایگان در سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ نفر با مبلغ ۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان و در سال جاری ۳ هزار و ۲۱۰  نفر با مبلغ بیش از ۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان برای بیماری های خاص تامین شده است.

وی در خصوص برنامه نذر آب گفت:  در پنجمین سال  اجرای این  برنامه در سطح ۳ روستای استان سمنان بیش از

۱۷۹ میلیون  تومان بابت تامین تانکرهای آب ۵۰ لیتری، سبد غذایی، بهداشتی، لوازم و تحریر و غیره هزینه شده است.

 محمد خانی با بیان اینکه تعداد خانه های هلال احمر استان طی یک سال گذشته به ۱۱۶ خانه رسیده است، افزود: ۲ پایگاه هلال احمر نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی با اشاره به آمادگی ۱۶ پایگاه ثابت و ۳ پایگاه سیار برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی، بیان کرد: علاوه بر آمادگی ۲۵ دستگاه آمبولانس و ۲۰ خودرو امداد و نجات،کارمندان نیز در تمامی شعب به حالت آماده باش هستند و همه پایگاه‌های امدادی نیز آمادگی اسکان شرایط اضطراری را برای در راه ماندگان دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان، تصریح کرد: میزان کمک‌های مردمی جمع‌آوری و ارسال شده  از طریق هلال احمر استان به زلزله زدگان خوی ۲۲۷ میلیون تومان، برای زلزله زدگان سوریه ۲۳ میلیون تومان و برای کمک به  زلزله زدگان ترکیه ۴۷ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز