خبرگزاری کار ایران

مسابقات هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۸۷۹

هفتمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر  در اردیبهشت 1402 برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، احمد نیک آبادی دبیر مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر گفت: بعد از یک دهه برگزاری موفق مسابقات هوش مصنوعی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر هفتمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر در اردیبهشت 1402 برگزار می شود.
وی افزود: هدف این مسابقات طرح مسائل و چالش‌های صنعتی کشور در حوزه هوش مصنوعی در قالب مسابقه و ایجاد بسترهای لازم برای استفاده از توان محققان در حل این مسائل است.
نیک آبادی خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات پنج چالش مختلف مطرح شده است که تیم‌ها در حل آنها با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
وی با اشاره به چالشهای این مسابقه گفت: چالش های این مسابقه  «پیش‌بینی شاخص کل بازار بورس و مدیریت سبد سهام در بخش پیش‌بینی بازار سهام»، « تشخیص مقصود اصلی کاربر در جملات طولانی و پیچیده، چالش جستجوی کلمات کلیدی در مکالمات مرکز تماس همراه اول، و چالش تشخیص عملیات مشکوک بانکی»هستند.
وی خاطر نشان کرد: شیوه کلی برگزاری مسابقات همانند دوره‌های قبلی به این صورت است که در مرحله اول، تیم‌های متقاضی در سایت مسابقه ثبت‌نام می‌کنند و بعد از تأیید اولیه، اطلاعات مسابقه در اختیار آنها قرار داده می‌شود.
وی اضافه کرد: در ادامه، برنامه‌های ارائه شده توسط شرکت کنندگان در یک یا چند مرحله ارزیابی شده و امتیاز عددی هر تیم محاسبه خواهد شد. نهایتا،ً در رویداد پایانی مسابقات ارزیابی کیفی طرح‌های ارائه شده توسط کمیته داوران هر مسابقه انجام شده و امتیاز نهایی و رتبه‌بندی تیم‌ها اعلام خواهد شد.
وی عنوان کرد: در این دوره از مسابقات دویست میلیون تومان جوایز نقدی برای برگزیدگان چالش‌های مختلف از سوی حامیان مسابقات در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه مسابقات از ابتدای بهمن 1401 شروع شده است گفت: چالش پیش‌بینی بازار سهام هم اکنون در حال اجرا است و امکان شرکت در مسابقه در هر هفته تا پایان فروردین 1402 برای تیم‌ها وجود دارد.
به گفته وی، مهلت ثبت نام اولیه در سایر چالش‌ها، 26 اسفند 1401 خواهد بود. رویداد پایانی این مسابقات در روزهای نوزدهم و بیستم اردیبهشت 1402 در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: امکان شرکت در مسابقات برای کلیه افراد، اعم از دانش‌آموزان و دانشجویان مقاطع مختلف که دانش لازم را داشته باشند فراهم است و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه همچنین در چالش‌های مختلف جلسات توجیهی و دوره‌های آموزشی برای کمک به راه‌اندازی تیم‌ها برگزار می‌گردد و امکان شرکت آنلاین تیم‌ها در مسابقات وجود دارد، گفت: کمیته اجرایی مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر به موازات برگزاری مسابقات مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه هوش مصنوعی را نیز در طول  سال برگزار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز