خبرگزاری کار ایران

مقام ارشد دفاعی آمریکا:

واشنگتن نگران کاهش تمرکز روی تهدید ایران به دلیل تداوم درگیری در کرانه باختری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۷۰۹

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا با تکرار برخی ادعاها درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که کشورش نگران است که تداوم درگیری‌های خشونت‌آمیز در سرزمین‌های اشغالی، به کاهش تمرکز اسرائیل و ایالات متحده روی مقابله با تهدیدهای تهران منجر شود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام ارشد دفاعی آمریکا با تکرار برخی ادعاها درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که کشورش نگران است که تداوم درگیری‌های خشونت‌آمیز در سرزمین‌های اشغالی، به کاهش تمرکز اسرائیل و ایالات متحده روی مقابله با تهدیدهای تهران منجر شود.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: «تمرکز اسرائیل روی مناطق اشغالی کرانه باختری باعث کاهش تمرکز ما روی تهدیدهای استراتژیک در منطقه خواهد شد که پیشرفت خطرناک برنامه‌های هسته‌ای و ادامه تهدیدهای منطقه‌ای و جهانی ایران است».

در همین حال، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا درباره ایران گفت‌وگو کردند.

گالانت در این دیدار با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران گفت که اسرائیل به‌منظور جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح اتمی «باید برای هرگونه اقدامی آماده باشد».

وی افزود که اسرائیل و آمریکا با توجه به تهدید هسته‌ای ایران در مقطعی حساس قرار دارند و ممکن است زودتر اقدام قاطعانه‌ای لازم باشد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین گفت که عمق مشارکت امنیتی بین اسرائیل و ایالات متحده در زمان اخیر «بی‌سابقه» بوده است.

آستین نیز در یک نشست خبری پس از دیدار با گالانت گفت که کشورش با هرگونه اقدامی که باعث افزایش ناامنی شود از جمله توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین و سخنان تحریک‌آمیز مخالف است.

وی افزود که حملات خشونت‌آمیز شهرک‌نشینان یهودی به فلسطینیان مایه نگرانی ما است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز