خبرگزاری کار ایران

پودر سنگ یا خاک سنگ چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۳۸۳

پودر سنگ یک مصالح ساختمانی می باشد که بسیار پر کاربرد بوده و مزایای بسیاری دارد . پودر سنگ یا خاک سنگ با توجه به خاصیت هایی که دارد نسبت به دیگر مصالح ساختمانی قیمت بسیار مناسب تری دارد . قیمت پودر سنگ با توجه به کاربرد های فراوانی که دارد بسیار پایین می باشد . معمولا معادن سنگ به مرور در زمان های طولانی از طریق فرسایش یخچال ها و دریا به وجود آمده است. نام دیگر پودر سنگ یا همان خاک سنگ ، کربنات کلسیم می باشد . توجه داشته باشید که درصد کلسیم کربنات و سیلیس که اجزا اصلی تشکیل دهنده پودر سنگ می باشد. همچنین ساختار فیزیکیو اجزا اصلی ، فرمولاسیون آن را تشکیل می دهد . پودر سنگ های انواع معدن ها دارای فرمولاسیون خود می باشند و باهم متفاوت هستند . در حال حاضر در بازار کشور دو شکل از پودر سنگ را می توان تهیه کرد.

در ادامه به بررسی این دو نوع خواهیم پرداخت ولی قبل از آن توجه داشته باشید که گروه کارخانجات ایران پودر به دلیل حذف واسطه ها و خرید مستقیم از کارخانه بهترین قیمت و با کیفیت ترین پودر سنگ را به مشتریان عزیز ارائه می کند. پودر سنگ مصرفی مصالح فروشان از معدن استخراج شده و به صورت سنگ کلوخه می باشد. پس از حمل به کارخانه سنگ های کلوخه را می کوبند . این نوع از پودر سنگ مرغوبیت بالایی دارا می باشد . مورد دوم از کوبیده شدن لاشه های سنگ بری و گل های سنگ بری استفاده می شود که کیفیت آن بسیار پایین می باشد. پودر سنگ یا همان خاک سنگ لاشه سفید تر می باشد ولی چسبندگی ندارد . به عنوان مثال بعد از کار کردن در سیمان کشی دیوار دچار ترک می شود. حتی موزاییک سازان محترم که از پودر سنگ لاشه استفاده می کنند و موزاییک خود را ساب می دهند پس از مدتی رنگ موزاییک تیره می شود.

 

عوامل موثر بر قیمت پودر سنگ

قیمت پودر سنگی که از کوبش سنگ کلوخه استخراج شده از معدن به دست می آید کمی بالاتر از قیمت پودر سنگ لاشه می باشد . اگر به لیست قیمت انواع پودر سنگ در کشور نگاهی کنید و بررسی نمایید متوجه می شوید که این محصول نسبت به کارایی بالایی که دارد بسیار به صرفه می باشد . دلیل ارزان تر بودن پودر سنگ لاشه می توان گفت ، سنگ های ضایعاتی سنگ بری ها رایگان بارگیری کرده و فقط هزینه حمل را پرداخت می کنند اشاره کرد.نکته مهم این است که پودر سنگ بر اساس سیاست های معدن متفاوت می باشد اما مجموعه ما یعنی گروه کارخانجات ایران پودر بهترین و با کیفیت ترین محصول را به مشتریان خود اعطا می کند . سیاست مجموعه ما بر پایه رضایت مشتریان می باشد و توانسته ایم رضایتمندی مشتریان را از خوب بودن به بهترین بودن مبدل سازیم .

کاربرد های پودر سنگ

پودر سنگ یا همان خاک سنگ کاربرد های فراوانی دارا می باشد و با توجه به قیمت مناسبی که دارد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است . کاربرد ها و مزیت ها و برتری های این متریال باعث شده استفاده از این محصول در سطح کشور بسیار بالا برود و خریدار های بسیاری داشته باشد. از جمله کاربرد هایی که می توان به آنها اشاره کرد شامل استفاده در مصالح ساختمانی ، استفاده در صنعت کاغذ سازی ، تبدیل به آهک ، استفاده در تولید پروفیل یو پی وی سی و پایین آوردن اسید خاک جهت استفاده در زمین کشاورزی برای بازدهی بیشتر خاک می باشد. البته این مواردی که در فوق ذکر شد قسمتی از کاربردهای این محصول می باشد.

پودر سنگ یا خاک سنگ چیست؟

پودرسنگ در تولید کاغذ

یکی از مصارف پودر سنگ یا همان کربنات کلسیم استفاده در صنعت کاغذ می باشد. این کاربرد پودر سنگ باعث شده کمک بسیار زیادی به طبیعت و محیط زیست انجام شود و از قطع کردن درختان جلوگیری شود . ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که چگونه از پودر سنگ می توان کاغذ تولید کرد ، که این امر سبب می شود که به محیط زیست کمک فوق العاده شایانی کرد . در ادامه به بررسی این امر خطیر خواهیم پرداخت . از پودر سنگ یا کربنات کلسیم می توان در صنعت کاغذ سازی استفاده کرد که عمده مواد اولیه کاغذ را تشکیل می دهد که باعث جلوگیری از قطع میلیون ها درخت می شود . این کاربرد پودر سنگ کمک بسازایی به طبیعت می کند و با محیط زیست سازگاری بسیار زیادی دارد و به حفظ محیط زیست کمک بسیار زیادی می کند.

پروفیل یو پی وی سی Upvc

یکی دیگر از کاربرد های پودر سنگ در صنعت درب و پنجره می باشد . در حال حاضر در کشور پنجره Upvc بسیار محبوب بوده و مورد استفاده قرار گرفته است . یک پنجره Upvc از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که شامل پروفیل ، شیشه و یراق آلات می باشد . پروفیل مهمترین قسمت می باشد و عمده قیمت پنجره را تشکیل می دهد . در هنگام تولید پروفیل یو پی وی سی چند مواد با هم ترکیب می شود که یکی از مهمترین آنها پودر سنگ یا همان کربنات کلسیم می باشد . پروفیل به صورت ذاتی سفید رنگ می باشد و عایق حرارتی بسیار قوی می باشد . از جمله دیگر مزیت های پروفیل Upvc می توان به عایق صدا قوی آن می باشد . یو پی وی سی نیاز به رنگ آمیزی سالیانه نخواهد داشت.

پودر سنگ یا خاک سنگ چیست؟

پایین آوردن اسید خاک کشاورزی

همانطور که در فوق ذکر شد پودر سنگ کاربرد های بسیاری دارد و مزیت های فراوانی دارا می باشد . نقطه قوت این محصول قیمت آن می باشد . لیست قیمت انواع خاک سنگ در کشور را اگر بررسی کنید و با دیگر مصالح ساختمانی مقایسه کنید متوجه این موضوع خواهید شد. از کربنات کلسیم می توان برای پایین آوردن اسید خاک استفاده کرد تا زمین کشاورزی بتواند باز دهی بیشتری داشته باشید . پودر سنگ همانطور که ذکر شد با محیط زیست بسیار سازگاری دارد و همچنین باعث می شود آسیبی به محیط زیست وارد نشود . این متریال در صنعت کشاورزی هم کاربرد داشته و باعث می شود اسید خاک کم شود که تولیدات بهتری در صنعت کشاورزی انجام شود . معمولا PH خاک وقتی بالا باشد با استفاده از کربنات کلسیم می توان PH خاک را متعادل کرد . با متعادل شدن اسید خاک در سطوح مناسب برای مناسب برای گیاه و به ثمر نشستن گیاهان به خوبی انجام می گیرد.  با اضافه کردن این متریال می توان رشد بهینه محصولات در گیاهان مختلف را ایجاد نماید.

آهک چگونه از پودر سنگ به دست می آید ؟

همانطور که در فوق ذکر شد پودر سنگ یا همان خاک سنگ کاربرد های فراوانی دارا می باشد و سازگاری کامل با محیط زیست دارد . در کنار مزیت های فراوانی که دارا می باشد قیمت بسیار مناسبی دارد . یکی دیگر از کاربرد های پودر سنگ در صنعت ساختمان می باشد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت . شاید برای کاربران جالب باشد که از این متریال حتی می توان به عنوان آهک که محصولی پر استفاده در این صنعت می باشد استفاده کرد . پودر سنگ پس از پخته شدن با حرارت مشخص شده به آهک کلوخه یا همان آهک آب نخورده تبدیل می شود . حتی می توان فرآیندی که با استفاده از دستگاه فیلتر دار کوبیده شود و تبدیل به آهک میکرونیزه تبدیل شود .

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز