خبرگزاری کار ایران

دانشجویان پرستاری: کار کردن برای ساعتی ۱۰ هزار تومان استثمار واقعی‌ست!

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۲۸۸

دانشجویان پرستاری می‌گویند: دانشجو کار یک پرستار تمام وقت را می‌کند اما ساعتی ده هزار تومان حقوق می‌گیرد!

تعدادی از دانشجویان سال آخر پرستاری در تماس با خبرنگار ایلنا، از آنچه استثمار ارزان نیروی کار می‌نامند، انتقاد کردند.

آن‌ها می‌گویند: در روزهای گذشته، برخی کلینیک‌ها آگهی جذب نیرو از میان دانشجویان پرستاری منتشر کرده‌اند؛ ساعت کار از یک ظهر تا هشت شب است، اما برای هر ساعت کار سخت، فقط ده هزار تومان پرداخت می‌کنند!

به گفته‌ی این پرستاران، در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها کاری که به دانشجویان سال آخر پرستاری محول می‌شود، فعالیت‌های یک پرستار فارغ‌التحصیل است؛ در واقع دانشجو کار یک پرستار تمام وقت را می‌کند اما ساعتی ده هزار تومان حقوق می‌گیرد!

این دانشجویان اضافه می‌کنند: در واقع با بیست روز کار هشت ساعته، دو میلیون تومان هم حقوق نمی‌گیریم درحالیکه برای سیستم به اندازه‌ی یک پرستار با حقوق کامل، کارآیی داریم؛ آیا این استثمار نیست؟!

این پرستاران می‌گویند: بحث کار دانشجویی در کلینیک‌ها با کارورزی اجباری دوران تحصیل متفاوت است؛ کار دانشجویی، کار کامل پرستاری‌ست بدون هیچ مزایایی؛ چرا مراکز درمانی از نیازهای مالی دانشجویان پرستاری سوءاستفاده می‌کنند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز