خبرگزاری کار ایران

کارگروه ملی زیارت با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد

بررسی ۷۶ مسئله ملی و منطقه ای برای تسهیل خدمت دهی به سفرهای زیارتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۰۶۴

جلسه کارگروه ملی زیارت ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد و ۷۶ مسئله ملی و منطقه ای برای تسهیل سفرهای زیارتی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر در این جلسه ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان با اشاره به در پیش بودن سفرهای نوروزی، همکاری و هماهنگی همه دستگاه های مرتبط را مورد تأکید قرار داد و گفت: همه دستگاه ها باید تلاش کنند سفرهایی ارزان، سهل و ایمن برای مردم مهیا شود به نحوی که شاهد رضایتمندی جامعه باشیم.

معاون اول رییس جمهور از خدمت به زائران حرم مطهر رضوی به عنوان یک توفیق و افتخار یاد کرد و اظهار داشت: مقصد سفرهای نوروزی به صورت خاص به بقاع متبرکه و به خصوص مشهد مقدس از جایگاه ویژه ای برخوردار است و ضرورت دارد تصمیمات و مصوبات این جلسه برای میزبانی از زائران حرم مطهر رضوی و سایر مقاصد زیارتی به صورت کامل اجرایی شود.

مخبر بر اهمیت استفاده حداکثری از ظرفیت های مردمی در پذیرایی از مسافران نوروزی و به ویژه زائران امام رضا (ع) تأکید کرد و افزود: باید با انگیزه بخشی و جلب مشارکت مردم، فرهنگ مسافرپذیری در شهرهای مقصد مسافران نوروزی و به ویژه مقاصد زیارتی را تقویت کنیم تا خدمت رسانی به مسافران افزایش یابد.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه باید تمامی امکانات برای سفرهای ایمن برای مسافرین نوروزی و زوار فراهم شود، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد اجرای طرح های رفع نقاط حادثه خیز در مسیرهای منتهی به شهر مشهد را تسریع کند تا شاهد کاهش حوادث و تلفات در این سفرها باشیم.

مخبر ایجاد سامانه ای جامع برای اطلاع رسانی و خدمات دهی به زائران حرم مطهر رضوی را یک ضرورت دانست و گفت: لازم است سامانه ای جامع ایجاد شود تا تمامی اطلاعات لازم نظیر مسیرها، راه ها، اطلاعات مربوط به هتل ها، حمل و نقل و سایر موضوعات را به صورت متمرکز در اختیار زائران قرار دهد.

معاون اول رییس جمهور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را نیز مکلف کرد ضمن بررسی زیرساخت ها، تصمیمات لازم را برای ایجاد امکانات و راه اندازی سامانه ای جامع جهت خدمت رسانی مطلوب به زائران اتخاذ کند.

در این جلسه که آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون اجرایی رییس جمهور، استانداران خراسان رضوی، تهران و قم نیز حضور داشتند گزارشی از الزامات میزبانی زائران حرم مطهر رضوی در نوروز ۱۴۰۲ و طرح خدمات دهی نوروزی با شعار زیارت، خانواده و همدلی مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه همچنین با توجه به تقارن ایام نوروز با مناسبت های مذهبی و ماه مبارک رمضان، گزارشی از پیش بینی های انجام شده در خصوص تراکم جمعیت در مشهد مقدس و سایر شهرهای زیارتی ارائه شد و تصمیمات لازم جهت حل ۷۶ مسئله مهم برای تسهیل خدمات دهی از جمله تأمین نیازهای مرتبط با اسکان زائرین، تأمین ارزاق، تأمین پارکینگ، حمل و نقل، ایمنی جاده ها، خدمات فرهنگی و مسائل مرتبط با بهداشت و درمان اتخاذ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز