خبرگزاری کار ایران

اولین تجربه‌ام در مسابقات جهانی خوب بود؛

مصدق‌پور: تمرین با حریفان و مربیان قدرتمند لازمه موفقیت یک شطرنج‌باز است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۶۲

بهترین تجربه‌ای که داشتم شکست در دور دهم مقابل حریف ترکیه‌ام بود که بعد از آن دلایل باختم را نیز پیدا کردم.

شطرنج‌باز خراسانی تیم ملی نوجوانان کشور اظهار کرد: در مسابقات جهانی امارات به عنوان اولین تجربه بین‌المللی خوب بازی کردم.

به گزارش ایلنا، مسعود مصدق‌پور که به همراه دیگر شطرنج‌بازان تیم ملی کشور در رقابت‌های شطرنج جهانی العین امارات حضور داشت و توانست در رده ۱۷ جهان قرار گیرد اظهار کرد: این رقابت‌ها اولین تجربه‌ای بود که به صورت انفرادی در رقابت‌های جهانی حضور داشتم و خدا شکر توانستم بازی‌های خوبی را انجام دهم. در این رقابت‌ها ۷.۵ امتیاز از مجموع ۱۱ امتیاز ممکن را کسب کردم که برای خودم و همچنین مربیان رضایت‌بخش بود.

این شطرنج‌باز که علاوه بر مقام نخست رقابت‌های قهرمانی استان در سال‌جاری مقام سوم مسابقات آسیایی محمودآباد مازندران را نیز در کارنامه دارد درخصوص روند تلاشش در رقابت‌های جهانی، عنوان کرد: کسب ۲ مساوی در چند دور اول مقابل چند شطرنج‌باز ضعیف‌تر از خودم زیاد خوشایند نبود، از دور چهارم پیروزی‌های من شروع شد و تا برد مقابل استاد بزرگ اوکراین در دور نهم ادامه پیدا کرد. پس از آن مقابل یک شطرنج‌باز از ترکیه شکست خوردم و کار خود را با یک تساوی در دور یازدهم به پایان رساندم.

مصدق‌پور با اشاره به تجربیات خوبی که در این مسابقات بدست آمده، گفت: بهترین تجربه‌ای که داشتم شکست در دور دهم مقابل حریف ترکیه‌ام بود که بعد از آن دلایل باختم را نیز پیدا کردم.

وی تمرین‌کردن با حریفان و مربیان قدرتمند را لازمه موفقیت یک شطرنج‌باز عنوان کرد و افزود: برگزاری بیشتر، مسابقات بین‌المللی مانند جام فردوسی در مشهد و همچنین اردوهای مشترک تمرینی با شطرنج‌بازان استاد بزرگ بین‌المللی کشور عامل مهمی برای پیشرفت رشد و شطرنج‌بازان استان می‌تواند باشد.

این شطرنج‌باز نوجوان استان که مقام دوم زیر ۸ سال کشور، مقام نخست رقابت‌های بین‌المللی زیر ۱۲ سال دهه فجر و همچنین مقام اول زیر ۱۶ سال کشور را نیز در کارنامه دارد، بیان داشت: با امتیازاتی که در رقابت‌های جهانی در امارات کسب کردم تنها ۵۰ امتیاز دیگر برای رسیدن ریت استاد بزرگی فیده نیاز دارم که برای به دست آوردن آن تلاش خواهم کرد.

وی که شطرنج را ابتدا از ۵ سالگی از پدرش آموخته و پس از آن در باشگاه فرهنگ زیر نظر مهران سالاری آموزش دیده، عنوان کرد: از والدین و مربی خوبم که با کمک آنها توانستم به این موفقیت‌ها دست پیدا کنم بسیار سپاسگزارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز