خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

گیلان از لحاظ سرانه فضای مطالعه از استان های کم برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۴۹۶

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه این استان از لحاظ سرانه فضای مطالعاتی از استان های کم برخوردار است، گفت: عدم توسعه فضاهای مطالعاتی موجب کاهش شاخص ها شده است.

به گزارش ایلنا از رشت،یاسر تقوی امروز در نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان اداره کل کتابخانه های عمومی و قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان اظهار کرد: این استان دارای ۸۵ کتابخانه عمومی در گیلان و دو کتابخانه سیار در شهرهای رشت و منطقه آزاد انزلی است که در زمینه‌های فرهنگی اجتماعی، آموزشی و هنری به مخاطبان خدمات ارائه می‌دهند.

وی بر لزوم ایجاد فضاهای مستعد برای مراجعه افراد تاکید کرد و افزود: گیلان به لحاظ سرانه فضای مطالعه از استان‌های کم برخوردار کشور است که عدم توسعه فضاهای مطالعاتی موجب کمبود، منابع، حضور مراجعان و به تبع آن کاهش شاخص‌های مطالعاتی شده است.

وی در ادامه به ایجاد بخش‌های VIP در برخی از کتابخانه های گیلان اشاره کرد و گفت: استقبال خوبی از سوی مخاطبان با ایجاد این بخش‌های ویژه در شهرهای رشت و لاهیجان شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به وضعیت کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی شمال کشور اضافه کرد: در صورت بهره‌برداری کامل از این مرکز فرهنگی بزرگ، بخش اعظمی از مشکلات در حوزه فضای مطالعاتی در شهر رشت مرتفع و مردم از مزایای فراوان کتابخانه بهره مند می‌شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز