خبرگزاری کار ایران

سلاجقه:

افزایش عوارض آلایندگی در کمیسیون تلفیق بودجه رد شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۱۹۴

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه عوارض آلایندگی در لایحه بودجه دولت برای سال آینده ۲۰ درصد تعیین شده بود، گفت: این میزان حتی در کمیسیون تخصصی مجلس به ۳۵ درصد افزایش یافت اما متاسفانه در کمیسیون تلفیق بودجه رد شد.

به گزارش ایلنا، علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره پیشنهاد برای کاهش آلودگی محیط زیست گفت: در این ارتباط بودجه به سازمان محیط زیست داده نمی‌شود.

وی افزود: ما خواستار ۲۰درصد عوارض آلایندگی در امسال شدیم و خوشبختانه دولت مصوب کرد و در لایحه دولت هم آمد و حتی کمیسیون تخصصی مجلس به ۳۵ درصد ارتقا داد اما متاسفانه در کمیسیون تلفیق رد شد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: متاسفانه این دیدگاه وجود دارد که شاید از قبل بوده و ما آن را حذف می‌کنیم دولت به آلودگی به عنوان یک درآمد نگاه نمی‌کند و مطمئن باشید که سعی می‌کنیم در صحن با همت نمایندگان مجلس برگردد.

سلاجقه خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست برنامه جامعی در قالب یک جدول که تمامی دستگاه‌هایی که در بحث آلایندگی و آلوده کردن جو و اعضا مشارکت دارند را می‌گیرد که مبنای آن هم مبنای عملیاتی سال ۱۴۰۲ خواهد بود و مبنای ارزیابی هم همین جدولی است که دریافت می‌شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضعیت توله یوزها عنوان کرد: وضعیت توله‌ یوزهای توران بسیار مناسب است و در وضعیت عالی قرار دارند.

سلاجقه بیان کرد: متاسفانه در فضای مجازی بحثی درباره نورگیری و استفاده از نور خورشید درباره توله‌یوزها مطرح شده بود حتی انسان به پشت بام می‌رود و نور خورشید را به عنوان بهترین نورگیری انتخاب می‌کند و این وضعیت برای توله‌یوزها هم اتفاق افتاد و آنها در وضعیت بسیار خوبی هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه هفتمین ماده یوز هم در آن منطقه دیده و رصد شد و در وضعیت بسیار مناسبی است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره میزبانی ایران برای نشست کشورهای همسایه در موضوع گرد و غبار گفت: ایران به عنوان میزبان نشست بین‌المللی گرد و غبار در قطعنامه سازمان ملل متحد انتخاب شد.

سلاجقه ادامه داد: با توجه به تجربه موفقی که در نشست کشورهای همسایه پانزده‌گانه داشت ،این اتفاق افتاد و بر همین اساس در مرداد ۱۴۰۲ این نشست برگزار خواهد شد.

سلاجقه عنوان کرد: تجارب ارزنده‌ای که وجود دارد و ظرفیت‌های بین‌المللی که در قالب شکل گرفتن سازمان منطقه‌ای محیط زیست اتفاق افتاده، مبنای کار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز