خبرگزاری کار ایران

شکایت خانواده «مالکوم ایکس» از سیا، اف‌بی‌آی و پلیس نیویورک

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۰۸۵

خانواده فعال سیاه‌پوست حقوق بشری از قصد خو‌د برای شکایت از سیا، اف‌بی‌آی و پلیس نیویورک د پرونده قتل او خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، خانواده «مالکوم ایکس»، سیاه‌پوست مبلغ اسلام و فعال حقوق بشر اعلام کرد که از پلیس نیویورک و دیگر سازمان‌ها از جمله سازمان اطلاعات مرکزی و دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) به دلیل قتل او در سال ۱۹۶۵ شکایت خواهند کرد.

«الیسا شباز»،  دختر مقتول در یک کنفرانس مطبوعاتی از محل کشته شدن پدرش در نیویورک ۵۸ سال پیش از طرح قانونی این اقدام خبر داد و تاکید کرد که مقام‌های آمریکایی با تقلب، شواهد و ادله موجود درباره توطئه قتل پدرش و اجرای این توطئه را پنهان کردند. 

«بنجامین کرامپ»، وکیل مدافع خانواده مالکوم ایکس در کنفرانس مطبوعاتی ادعا کرد که شخصیت‌های قدرتمند در دولت آمریکا برای کشتن او توطئه کرده بودند. او در اظهارات خود از «جی. ادگار هوور»، مدیر سابق اف‌بی‌آی نام برد.

کرامپ گفت که خانواده مقتول قصد دارند یک دادخواست در رابطه با مرگ غیرقانونی برای دریافت غرامت حدود ۱۰۰ میلیون دلاری تنظیم کنند.

وی افزود: «این شکایت نه تنها علیه سه طرف مذکور بلکه مربوط به کسانی است که با عاملان این اقدام خائنانه همکاری کردند». 

مالکوم ایکس سخنگوی اصلی سازمان «ملت اسلام» بود که در ۳۹ سالگی به ضرب ۲۱ گلوله از سوی سه فرد مسلح کشته شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز