خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان مجلس؛

سازمان صداوسیما مکلف به پخش اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌های مربوط به انتخابات مجلس شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۰۴۵

نمایندگان مجلس صدا و سیما را مکلف به پخش برنامه های آگاهی بخشی و آموزش انتخاباتی را که وزارت کشور و یا هیات مرکزی نظارت شورای نگهبان ضروری تشخیص می دهند، کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ماده ۸ این طرح با ۱۵۶ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده ۸ این طرح؛

ماده ۸- ماده (۱۴) قانون به شرح زیر اصلاح می شود: 

ماده ۱۴- سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف‌است به منظور ترویج هنجارهای انتخاباتی و نهادینه کردن آن در فرهنگ عمومی نسبت به تبیین جایگاه مجلس، وظایف نمایندگان و فرآیند انتخابات اقدام نماید و همچنین برنامه‌های آگاهی‌بخشی و آموزش انتخاباتی را که وزارت‌کشور یا هیأت‌ مرکزی نظارت شورای نگهبان ضروری تشخیص می دهند و نیز کلیه‌ اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌های‌ مربوط ‌به انتخابات را از شبکه‌ سراسری یا محلی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش نماید.  

تبصره- وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مکلفند وظایف مقرر در این ماده را در برنامه های آموزشی و درسی خود قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز