خبرگزاری کار ایران

امیر ایرانی:

تقویت نیروی انسانی در اقتصاد دریامحور، ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۲۶۷

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه اقتصادهای بزرگ جهان به ظرفیت دریا توجه جدی دارند، گفت: تقویت نیروی انسانی در اقتصاد دریامحور، ضروری است.

به گزارش ایلنا، امیر شهرام ایرانی روز (پنج‌شنبه) در نشست مدیریت شهرستان که با حضور فرمانداران در محل وزارت کشور برگزار شد به تشریح ظرفیت‌های اقتصاد دریا در استان‌های ساحلی کشور پرداخت و افزود: استفاده از ظرفیت دریا در همه اقتصادهای بزرگ جهان مورد توجه است و باید از این فرصت برای رشد و پیشرفت اقتصادی کشور بهره بهینه داشته باشیم.

وی با اشاره به فرمایش فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) در ارتباط با ارتقای امنیت دریایی، گفت: امروز با همت جوانان کشور نیروی دریایی در سطح بالایی از قدرت و اقتدار قرار دارد و با حضور فعال در اقیانوس‌های بزرگ دنیا، پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دوردست‌ها به اهتزاز درآورده است.

موضوع تقویت نیروی انسانی در حوزه صنایع و فعالیت‌های مرتبط با اقتصاد دریا دیگر محور مورد اشاره امیر ایرانی بود که گفت: بایستی با هماهنگی همه ظرفیت‌ها، آموزش‌های تخصصی و کارگاهی جوانان در حوزه دریا به صورت جدی دنبال شود و بتوانیم نیروی انسانی متخصص و کارآمد در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان این‌که «عمده صادرات و واردات در اقتصاد امروز از طریق مبادی دریایی صورت می گیرد»، افزود: نیازمند حضور فعال و قدرتمند در عرصه دریایی چه به صورت نیروی انسانی کارآمد و چه به صورت امکانات و تجهیزات هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که «امروز برخی از کشورها در اقیانوس‌های بزرگ مناطق ویژه اقتصادی ایجادکرده اند»؛ یادآور شد: ژاپن در اقیانوس هند و آرام در حوزه ماهیگیری و دیگر صنایع مرتبط با دریا سرمایه گذاری جدی کرده است. برای همین بایستی سرمایه‌گذاری در نوار ساحلی کشور به خصوص در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان به صورت جدی دنبال شود و در این راستا وزارت کشور می‌تواند نقش تسهیل‌گر در جذب سرمایه گذاری داخلی در حوزه صنایع گردشگری و راه سازی در مناطق ساحلی داشته باشد.

وی همچنین از برنامه‌ریزی دولت سیزدهم در اعطای مشوق‌های لازم چون معافیت‌های مالیاتی به سرمایه‌گذار در مناطق ساحلی اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت برای جذب فعالان و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در داخل کشور استفاده کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز