خبرگزاری کار ایران

اتحادیه کارگران بخش حمل و نقل آلمان اعتصابی بزرگ در فرودگاه‌ها را تدارک می‌بینند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۰۵۵

اتحادیه کارگری بخش حمل و نقل آلمان یعنی اتحادیه «وردی» می‌گوید مذاکرات درباره میزان کار و حقوق با دولت این کشور و بخش خصوصی نتیجه‌ای نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرودگاه‌های شهرهای بزرگ در سراسر آلمان روز جمعه این هفته طی یک اعتصاب هشداردهنده قرار است که یک روز تعطیل باشند. 

اتحادیه کارگری بخش حمل و نقل آلمان یعنی اتحادیه «وردی» می‌گوید مذاکرات جاری با دولت این کشور و بخش خصوصی نتیجه‌ای نداشته است. 

اتحادیه کارگری وردی در آلمان در ساعات اولیه صبح چهارشنبه اعلام کرد که خواستار اعتصاب یک روزه در فرودگاه‌های سراسر کشور در روز جمعه است. 

اعتصاب باعث می‌شود فرودگاه‌های شهرهای بزرگ فرانکفورت آم ماین، مونیخ، اشتوتگارت، هامبورگ، دورتموند، هانوفر و برمن برای تمام روز متوقف شوند. 

این اعتصاب هشداردهنده پیش از دور دوم مذاکرات بین اتحادیه و کارفرمایان بخش دولتی است که قرار است در ۲۲ و ۲۳ فوریه برگزار شود. 

چرا کارکنان فرودگاه اعتصاب می‌کنند؟ 

مسئله اصلی کارکنان حقوق است. علاوه بر مذاکرات بخش عمومی در سطوح ایالتی و فدرال، مذاکراتی نیز برای کارکنان بخش حمل و نقل زمینی در سطح محلی و برای کارکنان امنیت هوانوردی در سطح ملی برنامه ریزی شده است. 

کریستین بهل، معاون رئیس اتحادیه در بیانیه‌ای گفت: «کارگران به طور مشترک بر کارفرمایان مربوطه خود فشار می‌آورند زیرا مذاکرات تاکنون نتوانسته به نتیجه برسد. کارگران خدمات زمینی برای مقابله با کمبود فاجعه‌بار نیروی کار و تقسیم فشار کاری روی تعداد اندکی نیرو تقاضای دستمزد بیشتر (مطابق با تورم) را مطرح کردند. 

او همچنین گفت که کارفرمایان از به رسمیت شناختن افزایش پاداشی که کارکنان امنیت هوانوردی به عنوان بخشی از قرارداد آن‌ها مستحق آن هستند، خودداری کرده اند. 

انتظار می‌رود اعتصابات تاثیر زیادی داشته باشد

این اتحادیه هشدار داد که این اقدام صنعتی منجر به تأخیر و لغو پروازهای بزرگ در فرودگاه‌های آلمان خواهد شد، اما خواستار همبستگی با کارگران اعتصابی شد. 

این سازمان همچنین گفت که دو روز زودتر از موعد اعتصابات را اعلام کرده است تا به مسافران این فرصت را بدهد که ترتیبات جایگزین را انجام دهند. 

این اتحادیه افزود: ارسال کمک به ترکیه و سوریه در پی زمین لرزه‌های مرگبار از عملیات اعتصابی مستثنی خواهد شد. 

وردی قبلاً در ماه ژانویه در فرودگاه‌های برلین - که حدود ۳۰۰ پرواز را تحت تأثیر قرار داد - و دوسلدورف اعتصاب فرودگاهی انجام داد. 

فرودگاه‌ها به ویژه در برابر اعتصاب آسیب‌پذیر هستند، زیرا چندین گروه سازمان یافته از کارگران وجود دارند که برای ادامه عملیات ضروری هستند. 

کارکنان پست نیز در اعتصابات اواخر ژانویه شرکت کردند و خواستار افزایش ۱۵ درصدی دستمزد در میان سودهای بی‌سابقه شدند. حدود ۱۶۷۰۰ نفر در این عملیات صنعتی شرکت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز