خبرگزاری کار ایران

مرگ یک کارگر کارگاه تولید پوشاک بر اثر نزاع و درگیری

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۹۷۹

بر اثر درگیری‌ فیزیکی که در روزهای گذشته میان دو کارگر یک واحد تولید پوشاک در تهران اتفاق افتاد، یک نفر از کارگران جان خود را از دست داد.

یک منبع کارگری در صنف پوشاک در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: ظاهرا این درگیری‌ روز یکشنبه (۲۳ بهمن ماه) بر سر مسائل جزئی و با جدال‌های لفظی آغاز شد و در حال حاضر متهم این حادثه توسط عوامل انتظامی بازداشت شده است.

این کارگر افزود: کارگران یک واحد تولیدی در حوالی بازار تهران مشغول کار بودند که درگیری بین دو کارگر به اسامی «ستار» و «ارسلان» حدود ۳۰ و ۳۵ساله آغاز شد و در نتیجه آن ارسلان با ضربات چاقو بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

به گفته وی؛ جدا از اینکه مطابق قوانین جزایی این حوادث برای مرتکبین، عملی مجرمانه تلقی می‌شود اما نمی‌توان تاثیر فشار روانی ایجاد شده برای کارگرانی که با مشکلات مالی، گاه دور از خانواده در کارگاه‌های کوچک و بزرگ مشغول به کار هستند را در وقوع جرائم نادیده گرفت.

او گفت: در واحدهای تولید پوشاک معمولان بد حسابی برخی کافرمایان ممکن است پرداخت مطالبات مزدی کارگران را تا چند ماه به تاخیر بیندازد.

طبق اظهارات این فعال کارگری در صنعت پوشاک، بسیاری از کارگران بخش پوشاک فاقد بیمه تامین اجتماعی و امنیت شغلی هستند. چراکه کارگری که در یک واحد تولیدی پوشاک مشغول کار است به صورت دائمی نیست و این ظرفیت که یک کارگر در این مجموعه سال‌ها کار کند، وجود ندارد به همین دلیل نیروها بیمه نمی‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز