خبرگزاری کار ایران

واکنش کاخ سفید به اتهام ورود غیر قانونی بالن‌های آمریکا به حریم هوایی چین

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۴۶۵

دولت آمریکا اتهامات مطرح‌شده از سوی پکن مبنی بر ورورد غیر قانونی بالن‌های آمریکایی به حریم هوایی چین را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان،‌ دولت آمریکا اتهامات مطرح شده از سوی پکن مبنی بر ورود غیر‌قانونی بسیاری از بالن‌های آمریکایی به حریم هوایی چین را رد کرد. 

«جان کربی»، مدیر ارتباطات شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «این ادعا درست نیست، ما مرتکب این عمل نشده‌ایم. چنین ادعایی مطلقاً درست نیست. بالن ما وارد آسمان چین نشده است». 

وی گفت: «ما متوجه شدیم که چین یک برنامه پرواز بالن در ارتفاع بالا برای جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با ارتش آزادی‌بخش خلق را دارد».

کربی افزود: «این اتفاق در دولت قبل نیز رخ داده بود اما آنها متوجه نشدند و ما متوجه شدیم و رهگیری کردیم. ما بالن را به دقت بررسی می کنیم تا اطلاعات بیشتری به دست آوریم».

وی گفت: «ما می‌دانیم که بالن‌های چینی از ده‌ها کشور در چندین قاره در سراسر جهان، از جمله برخی از نزدیک‌ترین متحدان و شرکای ما عبور کرده اند».

کربی افزود:‌«جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته‌ دستور تشکیل یک تیم بین سازمانی را به منظور بررسی پیامدهای سیاسی و تجزیه وتحلیل اشیاء رهگیری شده در آسمان این کشور صادر کرد».  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز