خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عدالت اداری مطرح کرد:

تشکیل پرونده‌های متعدد پیرامون آزادسازی مدرک تحصیلی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۷۷۲

رئیس دیوان عدالت اداری از تشکیل پرونده‌های متعدد پیرامون آزادسازی مدرک تحصیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حکمت علی مظفری» رئیس دیوان عدالت اداری در نشست مدیران حقوقی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که صبح امروز ۲۳ بهمن ماه در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، ضمن بیان اینکه بخش حقوقی هر دستگاه به مثابه دیده بان آن است، گفت: کار دیده بان رصد و شناسایی نقاط قوت، ضعف و شناسایی علل و عواملی است که در موفقیت و یا نقصان عملکرد یک مجموعه اثر می‌گذارد و برای مدیرانی که در حوزه تصمیم گیری فعالیت می‌کنند تبیین راه می‌کند.

مظفری در ادامه با بیان اینکه کسانی که نماینده قانونی دستگاه‌ها هستند از امنیت و ثبات شغلی برخوردار نیستند، گفت: با سلام و صلوات مشکل حل نمی‌شود و با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود. باید در این حوزه به معیشت این افراد توجه جدی شود و طی این ۳۰ سال فعالیت در دستگاه قضایی، معیشت یکی از مواردی است که در خصوص آن گلایه زیادی وجود داشته است.

رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد: وزارت علوم یکی از وزارتخانه‌های پرتلاطم در حوزه مسائل حقوقی است چون جامعه هدفش بسیار مهم است؛ هم در حوزه توجه به حقوق دانشجویان که از بدو ورود سازمان سنجش بخشی از حقوق دانشجویان را به لحاظ گرفتاری‌هایی که وجود دارد، تضییع می‌کند تا در حوزه تسهیلگری برای دانشجویان و اعضای هیات علمی و غیرهیات علمی.

او از کثرت پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری گفت و تأکید کرد: تعداد پرونده‌ها نشانگر آن است که حقوق افراد در معرض تضییع است. باید قبل از اینکه حقی ضایع شود، حقوق افراد را لحاظ کنیم و به این روش ارزش‌های اجتماعی نیز حفظ می‌شود.

مظفری از اصلاح آئین نامه‌ها و بخشنامه‌ها طی یک سال گذشته خبر داد و تأکید کرد: تا به حال ۱۱ کارگروه مشترک ایجادشده است و انتظار داریم وزارت علوم راه اندازی کارگروه مشترک در دیوان را پیگیری و بررسی کند چرا که پرونده‌هایی از وزارت علوم در دیوان تشکیل می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری درخصوص مشکل آزادسازی مدارک تحصیلی گفت: پرونده‌های زیادی در این خصوص در دیوان تشکیل شده و پرونده‌هایی نیز در خصوص تبدیل وضعیت با جذب اعضای هیئت علمی در دیوان عدالت اداری مطرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز