خبرگزاری کار ایران

مسی: همیشه با خدا حرف می‌زنم / دوست دارم خودم باشم و عادی زندگی کنم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۸۹۰

کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین خاطرات قهرمانی در جام جهانی قطر 2022 را مرور می‌کند.

به گزارش ایلنا، لیونل مسی در قطر به آرزوی بزرگش رسید و بالاخره جام قهرمانی جام جهانی را بالای سر برد. کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین در 35 سالگی همراه همبازیانش از سد تیم ملی فوتبال فرانسه گذشت.

مسی که در فینال 2018 از فرانسه شکست خورده بود تا از صعود به فینال بازبماند، این بار مهمترین دستاورد دوران حرفه‌ای خود را لمس کرد و سومین قهرمانی کشورش در ادوار جام جهانی را ثبت کرد.

مهاجم فعلی تیم پاری سن ژرمن می‌گوید به دست آوردن این افتخار یک پایان خوش در دوران حرفه‌ای او بوده و پایانی بهتر از این را متصور نبود.

بخش‌های مهم مصاحبه ماریانو دایان و هرنان کلائوس، خبرنگاران نشریه آرژانتینی اوله با لیونل مسی را می‌خوانید:

* پارادس پس از قهرمانی در حال گریه کردن است و تو در آغوش او به آسمان نگاه می‌کنی.

آن ویدیو را دیدم. بسیاری گفتند که در حال صحبت با مارادونا یا مادربزرگم هستم اما من همیشه با خدا حرف می‌زنم. از او تشکر کردم که این قهرمانی را در سرنوشتم قرار داد و این انتظار را بیش از این طولانی نکرد چون آن ضربه لحظات آخر که دیبو مارتینز گرفت ممکن بود همه چیز را تغییر دهد. من در حال صحبت با خدا و دعا کردن بودم.

* درباره عکس با جام در رخت‌خواب برایمان بگو.

ما نزدیک سحر رسیدیم، خیلی کم خوابیدیم. فکر می‌کنم با توجه به اختلاف ساعت، نزدیک به یک یا دو ساعت خوابیده بودم. ساعت شش صبح بود و من تلویزیون را روشن کرده بودم. رودریگو دی پل هم آن طرف اتاق بود و احتمالا از طریق دیوار شنیده بود که من بیدار شدم، به دستشویی رفتم و تلویزیون را روشن کردم. نمی‌دانم چرا جام آن شب در اتاق من ماند. جام کنارم بود که رودریگو آمد و گفت بگذار عکسی از شما بگیرم.

مسی: همیشه با خدا حرف می‌زنم / دوست دارم خودم باشم و عادی زندگی کنم

او به عکاسی عادت دارد. رودریگو یکی از بازیکنان مهم در زمین و یکی از انسان‌‎های خوب تیم ملی است. او باعث می‌شود لحظات سخت کمی آسان شود و چنین رفتارهایی واقعا خوب است. بسیاری همیشه او را در حال شوخی و خنده می‌بینند اما وقتی نوبت به کار کردن برسد، او اولین کسی است که بیشتر از هر کسی تلاش می‌کند، عطش بیشتری دارد و برای این تیم بسیار مهم است.

*چرا تمام دنیا منتظر قهرمانی تو بودند؟

صادقانه دلیلش را نمی‌دانم. وقتی کمی به آن فکر می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که چون مردم تمام چیزهایی که برایش جنگیدم تا به این هدف برسم را دیدند و لحظاتی که با تیم ملی آرژانتین تجربه کردم از نظر آن‌ها غیرمنصفانه بود. نه از نظر نتایجی که گرفتیم، بلکه از نظر انتقادها و بسیاری از خبرنگاران که سعی داشتند من را بکوبند و فکر می‌کنم این مردم دوستم دارند و می‌خواهند ببینند که از تلاشی که می‌کنم لذت می‌برم. از این بابت خدا را شاکرم.

* در کوپا آمه‌ریکا یا جام جهانی 2026 به میدان می‌روی؟

نمی‌دانم.. همیشه گفته‌ام که بازی در این مسابقات با توجه به سنم دشوار به نظر می‌رسد. عاشق فوتبال بازی کردن هستم، عاشق کاری که می‌کنم هستم و تا زمانی که خوب و آماده باشم و از بازی کردن لذت ببرم، در زمین می‌مانم. اما هنوز زمان زیادی تا جام جهانی بعدی باقی مانده است.

مسی: همیشه با خدا حرف می‌زنم / دوست دارم خودم باشم و عادی زندگی کنم

* همه دوست دارند مسی را ببینند. این موضوع چه تاثیری در زندگی روزمره‌ات دارد؟

همیشه سعی دارم عادی باشم. مثل فردی عادی زندگی کنم و بتوانم از چیزهای کوچک در زندگی‌ام در کنار خانواده و فرزندانم لذت ببرم. هرگز برای این که شناخته شوم تلاش نکردم. همیشه دوست دارم خودم باشم و عادی زندگی کنم. فکر می‌کنم داشتن خانواده‌ای مثل خانواده من هم در این موضوع نقش داشت. جدای از این که معروف هستم و گاهی از من می‌خواهند با آنها عکس بگیرم یا چیزی را امضا کنم، همیشه سعی دارم مانند مردم عادی زندگی کنم.

* اتفاقات جنجالی بازی هلند

آن صحبت‌ها اتفاقی بود. واقعا چیزی در ذهنم نداشتم. بازی 1-2 بود و ناگهان آنها مساوی کردند. من دیده بودم که فن خال پیش از بازی برابر آرژانتین چه صحبت‌هایی را مطرح کرده و یکی از هم تیمی‌ها به من نشانش داده بود. واقعیت این است که رفتار آنها من را آزار داد چون هیچوقت به کسی بی‌احترامی نمی‌کنم، چه مربی باشد و چه بازیکن. من هرگز درباره کسی حرف نمی‌زنم. این موضوع باعث ناراحتی من شد چون احترام بسیاری برای او قائل بودم.

مسی: همیشه با خدا حرف می‌زنم / دوست دارم خودم باشم و عادی زندگی کنم

* با کیلیان درباره فینال حرف زدی؟

بله، ما درباره این بازی، جشن‌های بعدی و این که مردم در آرژانتین چطور خوشحال بودند صحبت کردیم. همه چیز واقعا خوب است و مشکلی نیست.

* لیگ قهرمانان و کوپا آمه‌ریکا در پیش هستند...

بله، بله. همیشه به دنبال پیروزی‌های بیشتر هستیم.

* و ما همچنان در رویای این هستیم که تو کمی بیشتر در دنیای فوتبال بمانی...

مسی: کمی دیگر هم خواهم ماند و شما باید از این حضور من لذت ببرید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز