خبرگزاری کار ایران

با حضور قالیباف انجام شد؛

برگزاری نشست شورای راهبردی شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۷۳۹

در نشست شورای راهبردی شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان با حضور رئیس مجلس، مسائل و مشکلات این شهرستان‌ها از سوی مسئولان محلی مطرح و با حضور محمد باقر قالیباف بررسی شد.

به گزارش ایلنا، نشست شورای راهبردی شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار خراسان رضوی، نمایندگان نیشابور و فرمانداران سه شهرستان برگزار شد و مسئولان استانی و محلی در این جلسه به بیان مسائل و مشکلات منطقه پرداختند.

در این جلسه احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور ضمن خوشامدگویی به رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیشابور ۶۰۰ هزار نفر جمعیت داشته و شامل ۱۰ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی می‌شود، گفت: انتظار ما در توزیع اعتبارات این است که توزیع عادلانه صورت گیرد تا سهم ۱۰ درصدی نیشابور از منابع در حوزه‌های مختلف بهداشتی، کشاورزی، آموزش و پرورش، صنعت و معدن و ورزش به شهرستان تعلق گیرد.

وی در ادامه به مسیر دسترسی درود به طرقبه (دهبار) اشاره و عنوان کرد: اتصال این مسیر بسیار اهمیت دارد چرا که مسیر دسترسی نیشابور به مشهد را به یک سوم کاهش می‌دهد. همچنین انتظار داریم مسیر دسترسی خرو به زشک نیز با اختصاص اعتبارات هر چه زودتر در دستور کار قرار گیرد و از تصادفات جاده ای کاسته شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس به احداث فرودگاه نیشابور اشاره و تأکید کرد: با وجود اعلام آمادگی بخش خصوصی اما به دلیل عدم صدور مجوزها از سوی وزارت راه احداث این فرودگاه با مشکل مواجه شده است.

ارکانی خواستار تبدیل شهرستان زبرجان به منطقه ویژه اقتصادی شد و به بیمارستان ۱۸۵ تختخوابی در حال ساخت در نیشابور اشاره و تصریح کرد: ضرورت دارد این بیمارستان هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد تا بیماران راهی شهرهای دیگر از جمله مشهد نشوند.

وی اضافه کرد: در طرح مسکن ملی نیز مشکل ما کمبود زمین در محدوده شهری بود که باید این مسئله نیز حل شود.

هاجرچنارانی نیز در این نشست به برخی از دغدغه‌های مردم اشاره و عنوان کرد: اجرا و تحقق این درخواست‌ها صرفاً با پیگیری‌های ما نمایندگان به نتیجه نمی‌رسد بلکه نیاز است پیگیری رئیس مجلس را نیز به همراه داشته باشد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با اشاره به ضرورت تبدیل اردوگاه شهید رجایی نیشابور به یک دهکده دانش آموزی، عنوان کرد: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توان از این پتانسیل به خوبی بهره برد.

وی به کمبود ۲۸۰۰ معلم در آموزش و پرورش نیشابور اشاره و تاکید کرد: این مساله یکی از مشکلات جدی آموزش و پرورش نیشابور است که در سال پیش رو با بازنشته شدن ۸۰۰ معلم، مدیران آموزش و پرورش ما را با مشکل مواجه کرده است.

وی همچنین بر انتقال مکان زندان نیشابور تأکید کرد و گفت: این مسئله نیز نیازمند اختصاص اعتبار است.

چنارانی با بیان اینکه تا زمانی که نیشابور فرودگاه نداشنه باشد، مسیر توسعه به شکل جدی در شهرستان طی نمی‌شود، گفت: با توجه به اینکه نیشابور دومین شهرستان صنعتی استان است، وجود این فرودگاه ضرورت دارد.

وی همچنین خواستار اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های طرح اقدام ملی شد و گفت: زیرساخت‌هایی از جمله مسیر دسترسی و گاز و آب از جمله نیازهای طرح اقدام ملی است.

وی در ادامه به تکمیل زیرگذر شادیاخ و تاثیر آن بر حل مسئله ترافیک نیشابور اشاره و عنوان کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید دنبال شود، حوزه آبریز کوهستان بینالود بوده که با وجود انجام مطالعات انجام شده این طرح اجرایی نشده و با کمترین بارندگی صدمات را شاهد هستیم.

وی در نهایت به تکمیل پروژه مرکز رشد نیشابور اشاره و اضافه کرد: وجود این مرکز رشد همراه با پارک علم و فناوری نیشابور به رشد علمی منطقه کمک می‌کند.

چنارانی یادآور شد: متأسفانه با وجود ۲۴۰ هزار بیمه شونده شهرستان نیشابور، وقتی بیماران ما به بیمارستان می‌روند، باید پول پرداخت کنند که انتظار داریم بیمارستان تأمین اجتماعی در نیشابور احداث شود.

مهدی باغیشنی فرماندار فیروزه نیز گفت: شهرستان فیروزه از جمله شهرستان های محروم استان خراسان رضوی است. باعنایت به اینکه اقتصاد این شهرستان بر اساس کشاورزی و دامپروری بنا شده است و توجه به خشکسالی های پی در پی، موضوع حرکت به سمت اشتغال و اقتصاد جایگزین با صنعتی کردن این منطقه در دستور کار قرار گرفته تا شهرک صنعتی گرماب کلنگ زنی شده و با تامین زیر ساخت های برق، آسفالت کار و تامین آب باید فعال شود.

فرماندار فیروزه به موضوع گردشگری معدن اشاره و تصریح کرد: این مسئله طبق قانون میراث گردشگری صرفا در صلاحیت مالک معادن است. با توجه به وجود معدن فیروزه در شهرستان که در اختیار بهره‌بردار است بنابراین قانونا نمی‌تواند گردشگری راه‌اندازی کند لذا نیاز به اصلاح قانون است این موضوع می‌تواند رونق اقتصادی بالایی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: درخواست فعال‌سازی پروژه ملی برای شهرستان فیروزه درحوزه راه و ارتقا راه فیروزه به خوشاب به راه اصلی بین شهرستانی که ۵شهرستان بهرمند خواهند شد نیز یکی دیگر از اولویت‌های ‌ما است.

محمد عین‌القضات، فرماندار زبرخان نیز در این نشست از گازرسانی به روستای دور افتاده طاهر آباد خبر داد و گفت: با تکمیل این پروژه ۱۰۰ درصد مناطق مسکونی شهرستان زبرخان اعم از شهری و روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

فرماندار زبرخان، تکمیل راه دسترسی درود به طرقبه(دهبار) و خرو به زشک را از دیگر اولویت‌های مهم دیگر شهرستان نیشابور برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز