خبرگزاری کار ایران

سیگار الکترونیکی iqos و ترک سیگار

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۷۰۳

همراه با رشد روز افزون افرادی که به استعمال دخانیات از جمله سیگار روی می‌آورند، مشکلات متعددی از قبیل ابتلا به سرطان ریه نیز افزایش پیدا کرده است. از این رو با توجه به مضرات سیگار و به خطرافتادن شرایط سلامتی افراد، محققان تلاش بسیار کرده‌اند تا این گروه بتوانند به آسانی سیگار را ترک کنند. در حال حاضر افراد بسیاری از سیگار الکترونیکی ایکوس با هدف ترک سیگار و کاهش ابتلا به بیماری‌های مختلف استفاده می‌کنند.

تأثیر مصرف سیگار در ابتلا به سرطان ریه

مصرف دخانیات به ویژه سیگار از جمله علل اصلی ابتلا به سرطان ریه در شخص مصرف‌کننده و افرادی است که در معرض دود سیگار قرار گرفته‌اند. با توجه به تحقیقات انجام شده، دود سیگار از هزاران ماده شیمیایی سرطان‌زا تشکیل شده است.

علاوه بر این مواد داخلی سیگار موجب واردشدن آسیب به مژک‌های درون مجاری تنفسی شده و با از بین رفتن آن‌ها به مرور زمان، احتمال ابتلا به سرطان ریه در فرد نیز افزایش پیدا می‌کند. مژک‌های درون ریه با هدف خارج­کردن مواد سمی، باکتریایی و ویروسی از درون ریه‌ها تعبیه شده‌اند.

مصرف مکرر سیگار و قرارگرفتن در معرض دود سیگار به صورت متناوب باعث صدمه­دیدن سلول‌ها می‌شود. هرچند در ابتدا ممکن است بدن بتواند این سلول‌های آسیب دیده را ترمیم و بازیابی کند. اما با گذشت زمان و با افزایش تعداد دفعات استعمال سیگار، سلول‌ها به مرور از بین رفته و در نهایت با توجه به نداشتن عملکرد مناسب موجب تشکیل سلول‌های سرطانی خواهند شد.

خرید سیگار الکترونیکی ایکاس IQOS کمک می‌کند تا فرد بتواند با کمترین میزان مشکلات مربوط به ترک سیگار، مصرف آن را کاهش داده و به مرور زمان آن را کنار بگذارد. در واقع با این کار میزان خطر ابتلا به بیماری‌های ریوی و قلبی کمتر شده و فرد می‌تواند مدت زمان بیشتری را با سلامتی سپری کند.

از عمده‌ترین علل رایج ابتلا به سرطان ریه در اثر مصرف دخانیات را می‌توان به صورت زیر عنوان کرد:

  1. سیگار کشیدن: میزان خطر ابتلا به سرطان ریه رابطه مستقیمی با مدت زمان مصرف سیگار در فرد دارد. با توجه به این موضوع ترک سیگار در هر سن و افرادی که مدت طولانی از سیگار استفاده می‌کنند می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان ریه را به صورت مؤثری کاهش دهد.
  2. قرارگرفتن در برابر دود: این حالت زمانی رخ می‌دهد که افراد غیرسیگاری در معرض دود سیگار یا دود ثانویه قرار گیرند که این عامل نیز می‌تواند موجب افزایش ابتلا به سرطان ریه باشد.

راه‌های پیشگیری از سرطان ریه

در حالت کلی هیچ راهکار مطمئنی برای پیشگیری از روند ابتلا به سرطان ریه وجود ندارد، با این حال می‌توانید با جلوگیری از انجام شیوه‌هایی که می‌توانند سبب تشدید آن شوند، خطر ابتلا به این عارضه را تا حد ممکن کاهش داد. برخی از این شیوه‌ها عبارتند از:

  • عدم استعمال دخانیات و سیگار
  • ترک­سیگار
  • پرهیز از قرار گرفتن در معرض دود سیگار

 سیگار الکترونیکی iqos و ترک سیگار

سیگار الکترونیکی و ترک سیگار

همان طور که گفته شد یکی از تکنیک‌های محافظت بدن در برابر ابتلا به سرطان ریه، ترک­سیگار است. این کار اصلاً کار سخت و دشواری نیست. بسته به نوع آمادگی فکری فرد می‌توان به انجام این فرایند خوشبین بود.

از طرفی با توجه به روند افزایشی استفاده از سیگار در بین نوجوانان، محققان سیگار الکترونیکی مانند دستگاه ایکاس IQOS یا ویپ را با میزان عوارض کمتر از سیگار تولید کرده و در اختیار افراد قرار داده‌اند. سیگار الکترونیکی ایکوس یک وسیله دودزا کاملاً مشابه با سیگار است که با کمک باتری کار می‌کند.

این مدل از سیگار‌ها بدون آنکه دودی داشته باشند، محلول بخار شکل را در هنگام استشاق از مایع داخل سیگار الکترونیکی تولید کرده و بیرون می‌دهد. مایع درون ویپ دارای رایحه‌های مختلف از جمله میوه‌ای بوده و با میزان درصد نیکوتین متفاوتی ارائه می­شود. در حالت کلی سیگار الکترونیکی با هدف ابزار ترک­سیگار و کاهش مقدار مصرف آن تولید شده است.

با توجه به این موضوع که استفاده از سیگار معمولی در بلند مدت می‌تواند اثرات سوء داشته و شرایط سلامت جسمانی فرد را با بروز عارضه‌هایی از جمله بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان ریه به خطر میاندازد، استفاده از سیگار الکترونیکی می‌تواند گزینه مناسب‌تر و کم خطرتری باشد که افراد هنگام ترک­سیگار می‌توانند آن را به کار گیرند.

سیگار الکترونیکی ایکوس و مزایای آن

سیگار ایکاس IQOS بدون آتش و خاکستر بوده و دودی را وارد ریه فرد مصرف‌کننده نمی‌کند. این دستگاه با کمک یک سیستم الکترونیکی برخلاف سیگار معمولی با گرم­کردن توتون که در واقع همان محلول داخلی خود است، نیکوتین‌های آن را آزاد کرده و به صورت دود خارج می‌کند.

از مهم‌ترین مزیت‌های سیگار الکترونیکی ایکوس امکان ترک سیگار برای فرد مصرف‌کننده در مدت زمان کمتر است. مزایای این نوع سیگار الکترونیکی را می‌توان در موارد زیر مطرح کرد:

  • روشن­شدن با فشردن یک دکمه الکترونیکی
  • القای طعم و مزه سیگار معمولی به فرد
  • نداشتن خاکستر با میزان ضرر کمتر به علت ایجاد دود ناشی از گرم­شدن توتون
  • آزادشدن نیکوتین داخل توتون در اثر گرم شدن
  • وارد ردن آسیب کمتر به ریه‌ها نسبت به سیگار معمولی

خرید دستگاه ایکاس

سیگار ایکاس IQOS با طراحی خاص همانند سایر سیگار‌های الکترونیکی قابلیت این را دارد که بدون سوزاندن مصرف شود. این سیستم با کمک یک تیغه میزان حرارت مورد نیاز برای گرم­شدن توتون را با فشردن دکمه فندکی آن انتقال داده و سیگار روشن می‌شود.

کنترل میزان دمای وارد شده از سوزانده­شدن سیگار جلوگیری می‌کند و اجازه گرم­شدن بیش از اندازه را به آن نمی‌دهد و به صورت اتوماتیک در اثر گرمای شدید خاموش می‌شود. دقت داشته باشید که به کاربردن این نوع سیگار‌ها کاملاً بی‌ضرر نیستند. اما در برابر سیگار‌های معمولی آسیب کمتری را به بدن وارد می‌کنند.

روش استفاده از سیگار الکترونیکی ایکوس

دستگاه ایکاس IQOS با کمک باتری تعبیه شده در داخل محفظه آن روشن می­شود. مایع درون آن در اثر گرم­شدن به بخار تبدیل شده و به صورت دود خارج می‌شود. یکی از نکات خرید سیگار هیتس که نوعی از ایکاس است، مقرون­به­صرفه بودن آن نسبت به سیگار‌های معمولی و عدم ایجاد سرفه هنگام استفاده از آن به علت مرغوب بودن توتون است.

این سیگار هیچ خاکستری و بوی نامطبوعی تولید نمی‌کند. باتری آن قابل شارژ است. محفظه داخلی از دو قسمت تشکیل شده است. یکی در داخل دستگاه که بخار لازم را تولید می‌کند و دیگری بخشی از بدنه که در داخل دهان قرار می‌گیرد. نیکوتین گرم شده از محفظه به صورت بخار وارد دهان شده و سپس به صورت دود خارج می‌شود. به همین علت فرد می‌تواند طعم و مزه سیگار را حس کند.

کلام آخر

افرادی که از سیگار استفاده می‌کنند در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه قرار دارند. این عارضه بسته به مدت زمان مصرف و میزان آن رابطه مستقیمی دارد. سیگار الکترونیکی ایکوس نوعی از سیگار دارای باتری است که با کمک گرما، توتون مایع درون محفظه خود را به صورت بخار و در نهایت دود از دهان فرد خارج می‌کند که حس سیگار معمولی را برای فرد ایجاد خواهد کرد.

از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از سیگار ایکاس IQOS، امکان ترک استعمال سیگار راحت‌تر برای فرد است. فروشگاه شاپ یونیک از جمله آنلاین شاپ‌های عرضه‌کننده مرغوب‌ترین سیگار‌های الکترونیکی ایکاس است که کمک می‌کند تا با مشاهده محصول و بررسی مشخصات و قیمت آن بتوانید یک خرید مطمئن را تجربه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز