خبرگزاری کار ایران

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت خبر داد:

اهدای ۸ دستگاه آمبولانس به ایران توسط صندوق جمعیت سازمان ملل

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۲۰۸

دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت از اهدای هشت دستگاه آمبولانس از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد خبر داد و گفت: این آمبولانس‌ها به منظور رفع نیاز و ارائه بهتر و مطلوب‌تر خدمات سلامت‌محور به جمعیت افغانستانی مقیم ایران و جامعه میزبان اهدا شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، محمدحسین نیکنام در نشستی که به مناسبت تحویل هشت دستگاه آمبولانس اهدایی از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل، برگزار شد، اظهار کرد: این آمبولانس‌ها به منظور رفع نیاز و ارائه بهتر و مطلوب‌تر خدمات سلامت‌محور به جمعیت افغانستانی مقیم ایران اهدا شده است که در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل، اصفهان، کرمان، زاهدان، مشهد، ایرانشهر، رفسنجان و تهران مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی افزود: کشورها در شرایط گوناگون باید در ارتقای سلامت یکدیگر همراه و همکار باشند، خصوصا زمانی که آن کشورها با مسائل و مشکلات مضاعفی روبه‌رو باشند.

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت تاکید کرد: سال‌هاست که ما در کشورمان میزبان میلیون‌ها برادر و خواهر افغانستانی هستیم و جای خرسندی است که می‌توانیم منشأ کمک به همنوعان کشور دوست و برادرمان باشیم. 

نیکنام ادامه داد: این اقدام، بخشی از نیازهای هم‌نوعان افغانستانی‌مان در انتقال بیماران مخصوصا مادران باردار را مرتفع می‌کند. 

وی با بیان اینکه کمک بشردوستانه کشورها به یکدیگر باید تداوم داشته باشد، تصریح کرد: کشور ایران اخیرا 200 هزار دُز واکسن (کووید) برکت را به کشور نیکاراگوئه و تعدادی واکسن نیز به کشور عراق اهدا کرده و این در شرایطی است که ایران در معرض شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد، اما بازهم به وظیفه انسانی خود عمل می‌کند، وکمک ما به پناهندگان افغانستانی نیز در همین راستاست.  

اهدای ۸ دستگاه آمبولانس به ایران توسط صندوق جمعیت سازمان ملل

دستیار ویژه وزیر بهداشت گفت: امروزه کشورهای غربی که شعار انسان‌دوستی سرمی‌دهند، با پناهندگان بی‌پناه بدرفتاری می‌کنند و آنها را تحت فشارهای زیادی قرار می‌دهند، اما سال‌هاست که میلیون‌ها تبعه افغانستانی در کشور ما زندگی می کنند. در دوران کووید 19 و در زمینه سایر خدمات بهداشتی نیز هیچ تفاوتی بین ایرانیان و اتباع افغانستانی قائل نبوده و نیستیم، البته کمک به آنها جزو وظایف انسانی ماست.

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت ضمن تقدیر از همراهی صندوق جمعیت سازمان ملل گفت: شاید برخی بگویند هشت آمبولانس عدد کوچکی است، اما از نظر ما ذات این عمل نیک، ارزش فراوانی دارد. در جریان قدردانی از سُفرایی که در دوران همه‌گیری کووید 19 تعدادی واکسن به ما اهدا کرده بودند، بُعد کمّی آن مدنظرمان نبود، بلکه ارزش ذاتی این کمک‌های بشردوستانه برایمان پرارزش بوده و هست.  

وی در پایان تاکید کرد: تقریبا سه هفته آینده وزیر بهداشت کشور افغانستان مهمان ما خواهند بود و این اقدام بشردوستانه را به سمع و نظرشان خواهیم رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز