خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء در گفت‌وگو با ایلنا:

بدهی مالیاتی را با مطالبات از دولت تسویه می‌کنیم/ سهم قرارگاه در پروژه‌های زیرساختی کشور/ هیچگاه مشمول نرخ صفر مالیات نبودیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۳۸۶

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء اظهار داشت: همواره اظهارنامه مالیاتی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء واقعی و دارای اعداد شفاف و مشخص بوده و این اعداد را هم پرداخت کرده‌ایم.

سردار سید حسین هوشی‌السادات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره انتقادات برخی از کارشناسان اقتصادی مبنی برعدم پرداخت مجموعه‌های اقتصادی مانند قرارگاه سازندگی خاتم‌النبیاء یا وضع نرخ صفر مالیات برای این مجموعه‌ها اظهار داشت: نه، قرارگاه سازندگی خاتم‌‌الانبیاء مالیات پرداخت می‌کند و اتفاقا زیاد هم مالیات پرداخت کرده‌ و هیچ وقت مشمول نرخ صفر مالیات نبوده‌ است.  

وی در پاسخ به این سوال که اما گفته می‌شود هر چند مالیات برای قرارگاه تعیین می‌شود اما مالیات بر صفر است، ادامه داد: این اصلا درست نیست، مالیات‌های قرارگاه عدد دارد و پرداخت هم می‌کنیم و عددی که تا سال 96 مالیات ما تسویه شده و چون در بودجه سال قبل ما داشتیم که بخشی از مطالباتمان را می‌توانیم با بدهی‌های مالیاتی تهاتر کنیم یک عدد نسبتا بزرگی هم الان از آن مبلغ مانده که اگر اداره مالیات بیاید با هم تسویه می‌کنیم.

سردار هوشی‌السادات درباره میزان تهاتر گفت: آن عددی که باقیمانده از تهاتر آن عدد بزرگی است، اما آن مبلغ باقیمانده بیش از 600 میلیارد تومان است. بخشی از آن عدد تهاتری که قرارگاه داشت محاسبه شده و بخشی از آن را اگر اداره مالیات د آن سرفصل‌ها بنشاند تقریبا تا پایان سال 98 مالیات قرارگاه تسویه می‌شود.        

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء افزود: سه نوع مالیات از جمله مالیات بر عملکرد، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات تکلیفی باید پرداخت شود و بخشی از آن مثلا مالیات بر عملکرد تا سال 98 تقریبا تسویه شده و بخشی از مالیات ارزش افزوده مانده است که آن کار خود اداره مالیات است. بنابراین قرارگاه خاتم‌الانبیاء مالیات می‌دهد، خوب هم مالیات می‌دهد.    

وی با اشاره به سهم قرارگاه در توسعه زیرساخت‌های کشور در 8 هلدینگ تخصصی قرارگاه خاتم الانبیا اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با تمام دولت‌ها برای ساخت و توسعه زیرساخت‌های کشور همکاری داشته و در حال حاضر 38 درصد آزادراه‌های کشور به طول 900 کیلومتر توسط مجموعه قرارگاه ساخته و همچنین ساخت 4000 کیلومتر راه آهن معادل 30 درصد خطوط راه آهن کشور به دست قرارگاه انجام شده است. در ساخت بزرگراه‌ها و توسعه شبکه راهی کشور هم در ساخت 3200 کیلومتر مشارکت داشتیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: 14 سکو نفتی،  62 سد و 7400 کیلومتر خط اصلی انتقال آب از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ساخته شده و ساخت 6700 کیلومتر خطوط انتقال نفت و گاز  و تولید 22 میلیون لیتر گازوییل و سایر فراورده ها و تولید 168 میلیون متر مکعب گاز و تولید 45 میلیون لیتر روزانه تولید بنزین توسط قرارگاه انجام شده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز