خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

چتر حمایتی بر 29 واحد راکد و مشکل دار لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۶۵۴

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در راستای رفع مشکلات واحدهای اقتصادی، 29 واحد راکد و نیمه فعال استان زیر چتر حمایتی قرار گرفتند.

علی جهانی در گفت و گو با ایلنای لرستان با بیان اینکه بازطراحی و ارتقاء نظام پایش و شناسایی بنگاه های اقتصادی مشکل دار و ارائه راهکارهای اجرایی جهت حل و فصل مشکلات در اولویت این اداره کل است، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم دولت و وزارت کار حفظ و صیانت از اشتغال موجود است که برای این منظور با همکاری دیگر نهادهای اجرایی اقدام به رصد و شناسائی بنگاه‌های مشکل دار در اولویت کار قرار گرفت تا با مطرح کردن کمیته‌های تخصصی مشکلات این بنگاه‌ها حل و فصل شود و صیانت از نیروی کار و حمایت از تولید و پایداری بنگاه تحقق پیدا کند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: طی نه ماهه امسال 14 کمیته استانی حمایت از بنگاه‌های مشکل دار برگزار با حضور دستگاه های اجرایی تخصصی در بخش های مختلف اقتصادی برگزار و مسائل و مشکلات این واحدها مورد بررسی جهت حمایت از بنگاه ها قرار گرفتند .

وی با بیان اینکه عمده مشکلاتی این واحدهای اقتصادی جرائم و استمهال بدهی بانکی، مالیات، بیمه، سرمایه در گردش، مالیات، محیط زیست  و ... است، خاطر نشان کرد: امسال 29 واحد مشکل دار در این راستا مورد حمایت قرار گرفتند که زمینه تثبیت اشتغال 7 هزار و 852 کارگر شاغل در این بنگاه های تولیدی در سطح را فرام کرد.

جهانی در ادامه بیان داشت: توسعه سه جانبه گرایی و اتخاذ روش های هوشمندانه و شیوه مدیریت صحیح، تدابیر خردمندانه و همکاری با دستگاه های اجرایی مرتبط حداقل می توان از تنش‌های کارگری و مشکلات پیش روی تولید جلوگیری کرد، البته مشکلات تحریم و تورم در کشور را نیز باید مد نظر قرار گرفت و حمایت همه جانبه دولت یکی از مهمترین راهکاری های پیشگیری از این مشکلات واحدهای تولیدی است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در پایان  به واحدهای اقتصادی فعال در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون حدود 19 هزار و 157 واحد اقتصادی و تولیدی فعال با حداقل دو نفر بیمه شده تامین اجتماعی تا بیش از 50 نفر کارگر در بخش‌های مختلف اقتصادی در سطح استان در حال فعالیت و تولید می باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز