خبرگزاری کار ایران

آراد و رستا پرطرفدارترین نام نوزادان در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۳۷۹

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد، بیشترین فراوانی نام پسران و دختران این استان را در سال جاری را به ترتیب " آراد " و " رستا " برشمرد.

"داوید صادقی" در گفت و گو با ایلنا از یاسوج در پاسخ به این سئوال که اسامی دیگر  در چه جایگاهی قرار گرفته اند؟ هم اظهارداشت: بعد از نام " آراد" ، نام " حسین " ، "رضا"، " کارن " و " هیراد " تا جایگاه پنجم و برای دختران هم بعد از نام " رستا "، اسامی "هانا"،"دلوین"، "آوینا" و "زهرا "  انتخاب شده است. 

وی از کاهش شش و هشت دهم درصدی ولادت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد در هشت ماهه اول امسال این استان هم خبرداد و خاطرنشان کرد: در این مدت، شش هزار و ۵۳۶ واقعه ولادت در این استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده درحالیکه در مدت مشابه پارسال، شاهد ولادت هفت هزار و ۱۶ نوزاد بوده ایم.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد نوزادان پسر هشت ماهه اول سال جاری را سه هزار و ۳۳۲ مورد و تعداد نوزادان دختر را در این مدت سه هزار و  ۲۰۴ نوزاد ذکر و یادآورشد: شهرستان بویراحمد با سه هزار و ۷۵ نفر بیشترین ولادت را برای خود به ثبت رسانده است.

صادقی گفت: در شهرستان کهگیلویه یک هزار و ۴۱۶ مورد، شهرستان گچساران ۹۲۶ مورد، شهرستان دنا ۳۷۱ مورد، شهرستان بهمئی ۳۳۱ مورد، شهرستان لنده ۱۵۸ مورد، شهرستان باشت ۱۳۴ مورد و شهرستان چرام هم ۱۲۵ مورد ولادت به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین نرخ ولادت در این استان ۱۴ در یک هزار است  که این میزان یک درصد از میانگین کشور بالاتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز