خبرگزاری کار ایران

علی باقری:

حامیان تجاوزگری رژیم صهیونیستی صلاحیت اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۰۴۱

دومین دور مشورت‌های سیاسی میان وزارت‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش در داکا برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مسعود بن مومن، قائم مقام وزارت امور خارجه بنگلادش، ریاست هیات‌های ایرانی و بنگلادشی را در این دور از رایزنی‌ها برعهده داشتند و درباره راه‌های توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین در این نشست که نمایندگان دستگاه‌های اقتصادی بنگلادشی هم حضور داشتند، دو طرف بر برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان ایران و بنگلادش تاکید و فعال‌سازی تعامل پارلمانی را پشتوانه استحکام روابط دوجانبه ارزیابی کردند.

در جریان این نشست، مقرر شد هیات‌های بازرگانی ایران و بنگلادش از جمله هیات‌های اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن، تعاملات تجاری تهران - داکا را افزایش دهند.

در خلال این نشست دو طرف همچنین درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفت‌وگو و رایزنی کردند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به اصالت حقوق بشر در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت‌هایی که ده‌ها سال حقوق ملت مظلوم فلسطین را زیر پا گذاشته و با تمام توان از اشغالگری و تجاوزگری رژیم صهیونیستی حمایت کرده و می‌کنند، وجاهت و صلاحیت اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند.

وی با اشاره به پیوندهای تاریخی، تمدنی و فرهنگی میان دو ملت ایران و بنگلادش، تحکیم پیوندهای دو کشور را در گرو تعامل پیوسته و گسترده میان دولت‌های ایران و بنگلادش در عرصه‌های مختلف ارزیابی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز