خبرگزاری کار ایران

سرمربی لالیگایی تراکتور و جنجال علیه زیدان/ زیزو: در اسپانیا بعضی حسودند!

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۹۹۰

سرمربی تازه وارد تراکتور در لالیگا، اظهار نظرهای تندی علیه زیدان انجام داد تا سرمربی فرانسوی او را غیر مستقیم حسود بخواند.

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال تراکتور تبریز مثل یکی دو سال اخیر باز هم تغییراتی را روی نیمکت خود ایجاد کرد. آنها حتی یک دوره هم رکورددار تغییر سرمربی بودند. مدیران باشگاه تراکتور تبریز پاکو خمز اسپانیایی را به عنوان جانشین قربان بردیف انتخاب کردند. خمز ۵۲ ساله که سابقه بازی در تیم ملی و باشگاه‌های اسپانیایی همچون رئال وایکانو، رئال مورسیا، دپورتیوو لاکرونیا، رئال ساراگوسا و... را در کارنامه دارد، فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۶ با تیم آلکالا وارد عرصه مربیگری شده و تاکنون هدایت تیم‌هایی نظیر کوردوبا، کارتاخنا، لاس‌پالماس، رایو وایکانو، گرانادا، کروز آزول و ایبیزا را برعهده داشته است. این مربی اسپانیایی از فصل ۰۷-۲۰۰۶ کارش را در آلکالای اسپانیا شروع کرد و تا کنون هدایت هشت تیم را برعهده داشته است. او در این مدت در ۴۵۶ دیدار روی نیمکت‌ تیم‌هایش نشسته که حاصل آن ۱۲۸ برد، ۱۳۲ مساوی و ۱۷۶ باخت بوده و هیچ جامی در این سال‌ها کسب نکرده است.

خمس به واسطه سال‌ها کار در لالیگای اسپانیا اتفاقات متعددی را در این عرصه تجربه کرده است. او که در دو مقطع (2012 تا 2016 و 2019 تا 2020) هدایت رایو وایکانو را برعهده داشت، چالش‌هایی را با برخی مربیان بزرگ داشت که مهم‌ترین آنها به زین‌الدین زیدان برمی‌گردد.

مربی 52 ساله اسپانیایی  در سال 2014 و زمانی که زین‌الدین زیدان به عنوان دستیار کارلو آنچلوتی در رئال کار می‌کرد با اسطوره فرانسوی‌ها درگیری لفظی و رسانه‌ای پیدا کرد. در آن مقطع زیدان بدون دریافت مدرک مربیگری روی نیمکت رئال می‌نشست و به همین دلیل پاکو قبل از بازی رایو - رئال مادرید در نشست خبری به نداشتن مدرک مربیگری توسط زیدان انتقاد کرد و گفت:‌ «او را همکار خودم نمی‌دانم چون مدرک ندارد. این شرم‌آور است. نمی‌دانم که وقتی در اسپانیا می‌توانی بدون مدرک، مربیگری کنی من را مجبور کردند تا وقتم را بگذارم و مدرک بگیرم.» جالب اینکه در آن دوران زیدان واکنش مستقیمی به خمس نداشت اما این جملات را بر زبان آورد:‌ «می‌دانم حسودانی در اسپانیا هستند.» سپس در مصاحبه‌های بعدی وقتی از کارلو آنچلوتی سرمربی وقت رئال مادرید در این باره سؤال شد او گفت: ‌«پاکو زیاد حرف می‌زند.»

خمس بعدها در این باره گفت: «هرگز به کیفیت مربیگری زیدان شکی نداشتم. فقط گفتم که بر اساس قوانین آن زمان اسپانیا، زیدان نمی‌تواند مربیگری کند. فدراسیون محرومش کرد و دادگاه عالی ورزش این محکومیت را لغو کرد. در آن زمان فدراسیون باید خواستار اعتصاب مربیان می‌شد چون اعتبارشان را از دست دادند. رئال مادرید تیم قدرتمندی است، از قدرتش استفاده کرد. خیلی از همکارانم دهان‌شان را بستند و چیزی نگفتند.

بعد از این جنجال، زیدان و پاکو دو بار به مصاف هم رفتند که هر دو بار زیزو برنده شد. 5 سال بعد اما در حالی که زیدان مدرک مربیگری‌اش را گرفته بود و این بار در قامت سرمربی رئال مشغول جمع کردن افتخارات متعدد شده بود، دوباره با خمس به عنوان سرمربی وایکانو روبه‌رو شد. جالب اینکه اگر رئال در آن بازی وایکانو را شکست می‌داد سقوط این تیم به دسته پایین‌تر را قطعی می‌کرد اما موفق به برد نشد.

 مسئولان باشگاه  تراکتور تلاش کردند تا هر چه زودتر مقدمات سفر خمز فراهم شود و امروز نشست خبری برگزار کند. ایوب بهتاج مدیرعامل باشگاه تراکتور در این‌باره می‌گوید: «خمز رزومه‌ای قوی دارد و در لالیگا سرمربیگری کرده است. امیدوارم هر چه زودتر این مربی به ایران بیاید و باشگاه هم حمایت‌های لازم را از این مربی انجام خواهد داد و امیدواریم نتایج خوبی کسب و خواسته هواداران‌مان برآورده شود. تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا این مربی حداکثر تا آخر هفته به ایران بیاید و تمرینات را زیر نظر بگیرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز