خبرگزاری کار ایران

افتتاح ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در سال اول دولت سیزدهم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۹۶۰

وزیر بهداشت در بدو ورود به استان مرکزی با آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بهرام عین اللهی در این دیدار به بیان دستاوردها و موفقیت های نظام سلامت در دولت سیزدهم پرداخت و از مهار کرونا، واکسیناسیون سراسری، پوشش بیمه همگانی سلامت  و رایگان سازی آن برای ۶ میلیون نفر از سه دهک نخست،  تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۵ سال وقفه در اجرای قانون، ارتقای رتبه علمی ایران و رسیدن به جایگاه ۱۵ جهانی، گسترش دانش بنیان های سلامت، اجرای طرح دارویار و ارایه خدمات جامع بهداشتی و درمانی  به زائران اربعین  امسال به عنوان بخشی از این دستاوردها یاد کرد.

وی با اشاره به افتتاح ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در سال اول دولت سیزدهم، اظهار داشت: این تعداد تخت در ۷۹ مرکز درمانی راه اندازی شده و تا پایان امسال نیز هر هفته شماری از  طرح  های بهداشتی و درمانی از جمله  ۷ هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی  در کشور آماده افتتاح است.

وزیر بهداشت تعداد پذیرش دانشجویان پزشکی در سال گذشته را حدود ۷ هزار نفر عنوان و خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر در رشته پزشکی پذیرش شدند که بیشتر از ۲۰ درصد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بود. همچنین امسال برای اولین بار پس از انقلاب، ۴ هزار نفر در آزمون دستیاری پذیرش شدند که یک رکورد بوده است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نیز در دیدار وزیر بهداشت ضمن قدردانی از تلاش های دولت و وزارت بهداشت در طول ۱۵ ماه گذشته، بر لزوم توجه جدی به جایگاه نظام سلامت در  برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده تأکید کرد و گفت: در سال اول دولت سیزدهم، بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی راه اندازی شده و از سوی دیگر تعدادی از نیروهای انسانی  بازنشسته شده اند که این دو موضوع استخدام نیروهای جدید و جذب اعتبار متناسب را ایجاب می کند.
آیت الله دری نجفی یادآور شد: توسعه علم و فناوری،  گامی اساسی و زیربنایی در نظام سلامت به شمار می آید و  در این مسیر تقویت مراکز علمی و تحقیقاتی برای رسیدن به جایگاه های برتر جهانی ضروری است.

وی با بیان این که یکی از برکات انقلاب اسلامی، پیشرفت های حوزه پزشکی  در حد معجزه بوده است، افزود : در سالهای اول انقلاب، ۷ تا ۸ هزار طبیب وارداتی بی کیفیت از کشورهایی همچون بنگلادش به ایران می آمدند و بیماران ایرانی حتی برای آنژیوگرافی به خارج از کشور می رفتند؛  اما امروز بحمدلله  در حوزه پزشکی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، خوداتکا و سربلند هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز