خبرگزاری کار ایران

حجم آب دریاچه ارومیه به ۱.۱۷ میلیارد مترمکعب رسید

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۵۳۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در اولین جلسه دبیرخانه کار گروه استانی نجات دریاچه ارومیه گفت: دریاچه ارومیه در حال حاضر یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب دارد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "مجید رستگاری" در این نشست گفت: در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰.۱۰ متر است که به دلیل بارش‌های اخیر ۶ سانتی متر نسبت به کمینه امسال افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تراز دریاچه ارومیه در مدت زمان مشابه سال قبل خود ۱۲۷۰.۵۶ و حجم آب دریاچه ارومیه ۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون مترمکعب بود، گفت: حجم آب دریاچه ارومیه درحال حاضر یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون مترمکعب است.

رستگاری اظهار کرد: پایین‌ترین سطح تراز دریاچه ارومیه با تراز ۱۲۷۰.۰۴ سانتی متر در سال ۹۳ و با حجم حدود یک میلیارد مترمکعب آب ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹ ایستگاه هیدرومتری در دریاچه ارومیه وجود دارد که آب وارده به دریاچه را مورد سنجش قرار می‌دهند، افزود: ۳۸ میلیون مترمکعب آب از اول سال آبی جاری وارد دریاچه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مجموع آب رهاسازی شده از سد سیلوه ۲۰ میلیون مترمکعب آب بوده است، تصریح کرد: برای تکمیل سد چپر آباد ۴۴ میلیارد تومان اعتبار واریز شده که با مشخص شدن پیمانکار و اجرای کارهای تکمیلی تا ۳ ماه آینده این سد افتتاح و نهایتا از طریق سد چپر آباد ۴۴ میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز