خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد؛

نقش ۱۵ درصدی صنعت در آلودگی هوای سمنان/ ۸۵ درصد مابقی مربوط کانون‌های فرسایشی باد است/هشدار به ۱۵۰ واحد صنعتی آلاینده استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۹۵۲

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، گفت: ۸۵ درصد از آلودگی هوای استان مربوط به کانونهای فرسایش بادی و 15 درصد مربوط به صنعت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی قندالی معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه کانونهای فرسایش بادی با منشا طبیعی مهم‌ترین عامل آلودگی هوا در استان سمنان است، افزود:15 درصد از آلودگی هوا مربوط به بخش صنعت است که از ابتدای سال‌جاری تاکنون 150 واحد صنعتی آلاینده، اخطاریه گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اخطاریه‌های واحدهای صنعتی در حوزه های پساب، آلودگی هوا و پسماند بوده است، افزود: 50 اخطاریه نیز در خصوص آلودگی هوا بوده است.

وضعیت شرکت فروسیلیس قابل قبول است

قندالی درخصوص وضعیت شرکت فرو سیلیس ایران واقع در شرق سمنان و تاثیر آن بر میزان آلودگی هوا در شهر سمنان،گفت: آلایندگی های این شرکت در برخی مواقع مربوط به قصوری بوده که اتفاق افتاده یا سیستم کنترلی اش از مدار خارج شده و یا اشکالاتی در خودِ اپراتور اتفاق افتاده که منجر به صدور اخطاریه شده است.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان اظهار کرد: شرکت فروسیلیس بجز زمانی که در ساعات ذوب، آلودگی مختصری دارد در کل وضعیت قابل قبولی دارد؛ یک ایستگاه سنجش ذرات داخل شرکت مستقر است، شرکت سیستم اتوماسیون خیلی کاملی دارد و قبل از آغاز به کار تولیدِ کوره سیستم کنترلی اش در مدار است و یک طرحی داده است که در قسمت تخلیه مواد مذاب، آن مقدار از آلودگی را هم جمع کند.

سیستم کنترلی شرکت کلران تا یک ماه آینده نصب می شود

وی در خصوص منشا انتشار مقداری آلودگی در شهرک صنعتی شرق سمنان، گفت: این آلودگی مربوط به شرکت کُلُران است که سیستم کنترلی اش در حال نصب است و برای این کار از محیط زیست فرصت یک ماهه خواسته است.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه شرکت کلران چند سال است که در لیست واحدهای آلاینده قرار دارد، گفت: همه اهرم‌هایی که طبق ظرفیت قانونی وجود دارد برای این شرکت اعمال شده است و البته این واحد پیگیر کار هست؛ یک درصد فروش را عوارض می دهد و محیط زیست هم این واحد را زیر نظر دارد که اگر تا یک ماه آینده سیستم کنترلی اش را نصب نکرد دوباره از طریق قضایی پیگیری شود.

موضوع دفع غیر اصولی پسماند در دستور کار است

قندالی با بیان اینکه بیشترین دغدغه در حوزه محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان مربوط به استقرار، بهره برداری وطرح توسعه صنایع است، گفت: وقتی مجوزی برای ایجاد یک صنعت داده می شود باید نظارت کافی درمراحل بعدی وجود داشته باشد و آنطور نباشد که واحدهای صنعتی، خود سرانه فعالیت کنند.

وی در خصوص مدیریت پسماند شهری، بیان کرد: پسماند شهری که به آن "طلای کثیف" نیز می گویند در بسیاری از کشورهای دنیا بازیافت می شود و منبع خوبی از تولید انرژی است که اگر بخواهد دفع شود و به طور غیر اصولی از بین برود واقعا حیف است.

این مسئول اضافه کرد :  درباره این موضوع هم در مدیریت پسماند استان پیگیری های لازم انجام شده و مصوبات خوبی گذرانده شده است که لازمه اجرای آن، پای کار آمدن دستگاه‌های مسئول و داشتن حس وظیفه شناسی و تعصب نسبت به این مسئله است تا بتوانیم مشکل پسماند را حل کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز