خبرگزاری کار ایران

گفتگو با ناصر تقوایی در "تجربه"

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۳۴۵

شماره‌ چهاردهم دوره‌ جدید مجله‌ «تجربه» به همراه گفتگوی ویژه با ناصر تقوایی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، ماهنامه تجربه، شماره چهاردهم دوره جدید مجله «تجربه» با گفتگوی ناصر تقوایی و یادنامه‌ای درباره ناصر تکمیل همایون منتشر شد.

معرفی بخش‌های مختلف این شماره به این شرح است: چهره ماه: صفحاتی به یادِ ناصر تکمیل همایون نویسنده، تهران‌شناس و مورخ که ۲۵ آبان در ۸۶ سالگی درگذشت با آثار و گفتاری از حبیب الله پیمان، احسان شریعتی، قربان بهزادیان‌نژاد، علی بلوکباشی، ماهرخ ابراهیم‌پور و گفت‌وگو حمیدرضا محمدی با او که آخرین گفتگو با اوست.

ادبیات: پرونده ویژه «ادبیات و سیاست» با آثار و گفتاری از روبرت صافاریان، کاوه فولادی نسب و میلاد حسینی. گفت‌وگوی این بخش با بیژن اشتری است که با عنوانِ «به آینده‌ی ایران بسیار خوشبینم» منتشر شده است/ پرونده‌ای به یادِ یدالله رویایی و شعر حجم با آثار و گفتاری از محمد آزرم، محمد حسین مدل، خشایار فهیمی، پیمان طالبی و سعید برآبادی. کتابخانه: گفت‌وگو با هاله حامدی فر به انگیزه انتشار کتاب بتا/ مرور کتاب‌های روز.

سینمای ایران: پرونده‌ای درباره جهانِ شاعرانه و سینمایی ناصر تقوایی به همراهِ گفت‌وگویی اختصاصی با او درباره این روزهای ایران و کارِ نیمه‌تمامِ سریال «میرزا کوچک خان» به همراهِ آثار و گفتاری از داریوش مهرجویی، علی نصیریان، سعید راد، احمد طالبی‌نژاد، سعید عقیقی، مجتبی اسکندری، مرضیه وفامهر، سبا حیدرخانی و حامد قریب/ پرونده‌ای درباره «رمانتیسم و سینما» با آثاری از محراب توکلی، پویا جنانی و محمد هاشمی/ نگاهی به سریالِ «شبکه مخفی زنان» به قلمِ مازیار معاونی. سینمای جهان: پرونده‌ای درباره جایگاه و کارنامه حرفه‌ای «ریدلی اسکات» / صفحاتی درباره «بدون خون» آنجلینا جولی.

تئاتر: گفت‌وگوی تفصیلی احسان زیورعالم و فرامرز اسدی با بهزاد قادری سُهی درباره جایگاه و تاثیرات تئاتر در جامعه امروز ایران.

تجسمی: پرونده‌ای درباره هنر اعتراضی با طرحِ این پرسش که «هنر چگونه و کجا با مردم همراه می‌شود» با آثار و گفتاری از نیکزاد نجومی، امیر وارسته، شروین طاهری، سعید باباوند، آسیه مزینانی، آیدین خانکشی‌پور، هادی حیدری، شرمین دالوند، سمیه رمضان‌ماهی، سوانا بغوزیان، مرجان صادقی و…

مطالعات ایرانی: صفحاتی درباره انجمن آثار ملی به شادباشِ یکصدمین سال روزِ تاسیس آن/ گفت‌وگوی تفصیلی حمیدرضا محمدی با علی‌قلی محمودی‌بختیاری ادیب و پیشکسوت زبان‌شناسی به همراه یادداشتی از رضا قوی‌فکر/ نگاهی به یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی به قلم محسن آزموده/ درباره گرگان و ناهارخورانش به قلم الهه موسوی/ وارثان زعفران و نمک به قلم علی اتحاد. هنر زندگی: پرونده‌ای درباره «تنهایی» همراه با گفت‌وگویی ویژه با آدریان پیلکینگتون». به همراه یادداشت جهانگیر هدایت درباره «بخشی از سرنوشت صادق هدایت» و آثار و گفتاری از فرشین کاظمی نیا، عسل آذرپور و …»

مدیر مسئول «تجربه» کتایون بناساز است و پژمان موسوی سردبیری آن را برعهده دارد. تصویر روی جلد هم از مهدی حسنی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز