خبرگزاری کار ایران

حاج علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه:

گاهی بیان برخی موارد از زبان ما ایجاد دو قطبی و رنجش می‌کند/ آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی دست مریزاد دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۹۷۶

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: درخت بسیج دائما ثمر می‌دهد و چه ریشه عمیق و استواری دارد که هم ریشه در رضایت خداوند دارد هم با خون جوانانش آبیاری شده است و برای همین است که کفار عصبانی هستند

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام علی حاج علی اکبری در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هفته بسیج گفت: ما در آستانه یک روز خدایی در تاریخ انقلاب اسلامی هستیم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران یادآور شد: تاسیس بسیج بعد از ۲۲ روز از فتح لانه جاسوسی و هنگام رویارویی مستقیم جمهوری اسلامی با دشمن قسم خورده خودش آمریکا شیطان بزرگ صورت گرفت‌. امام رحمت الله با قلب بزرگ این وحی نورانی را دریافت کرد. ۹ سال بعد در تاسیس بسیج دانشجویی امام بیاناتی فرمودند که راه روشن شد. امام فرمودند یقینا بسیج از برکات و الطاف خداوند بود که بر ملت اسلامی ارزانی شد.

وی ادامه داد: امام تعابیری عرفانی و عمیق درباره بسیج دارند. می‌توانیم تفکر، آرمان و راهبردهای بسیج را کاملا در قرآن ببینیم و استخراج کنیم.

حاج علی اکبری افزود: کسانی که امیدشان به خدا است حتی اگر عده‌شان اندک باشد باز بر جبهه کفر پیروز هستند.

وی بیان کرد: خداوند را شاکر هستیم از برکت انقلاب اسلامی راه انبیا و اولیا و شهیدان صادق در بین امت ما امتداد پیدا کرد، ما معجزه بسیج را هم در چله اول انقلاب مشاهده کردیم و هم در چله دوم انقلاب به این شجره پاک الهی امید داریم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت: عنایت خاص الهی تنها از طریق تقوا میسر است‌ چرا که اهل تقوا دست گشاده دارند برای همین است که خیر الهی نصیب‌شان می‌شود‌.

وی ادامه داد: در هفته گذشته تحلیل رژفی را درباره شرایط کشور داشیم، جان کلام این بود که مسئله بین ما و جریان استکبار جهانی مسئله پیشرفت است، نمی‌خواهند جمهوری اسلامی پیشرفت کند چراکه منطق لیبرال دموکراسی منطق دشمنان ماست که شکست خواهد خورد لذا از اول جمهوری اسلامی مانع می‌تراشتند، رهبر انقلاب اسلامی فرمودند باید برای پیشرفت کار کنیم و بسیجیان امید کشور برای پیشرفت هستند.

حاج علی اکبری افزود: معجزه بسیج را در کشور دیده‌ایم، این را در مقابله با فتنه‌ها، در عمق بخشیدن به مقابله‌‌ها دیده‌ایم.

وی تاکید کرد: درخت بسیج دائما ثمر می‌دهد و چه ریشه عمیق و استواری دارد که هم ریشه در رضایت خداوند دارد هم با خون جوانانش آبیاری شده است و برای همین است که کفار عصبانی هستند که به قول شهید بهشتی از این عصبانیت بمیرید.

امام جمعه موقت تهران گفت: در عرصه پیشرفت چشم امید به بسیج است، در جهاد تبیین چشم امید به بسیج است. در ترویج سبک زندگی اسلامی چشم امید به بسیج است. در آمادگی در میدان رزم چشم امید امام و امت به بسیج است.

وی افزود: امیدوارم این را به بسیج دانش‌آموزی و معلمان گسترش دهند. به مسجد و پایگاه‌های مسجدی بیش از گذشته باید اهمیت دهیم چراکه مسجد زادگاه بسیج است.

حاج علی اکبری بیان کرد: فهرست شوق انگیز خدمات بسیج باید منتشر شود تا مردم ما آگاه شوند.

وی افزود: هفته گذشته تحلیل رهبر عالیقدر و عزیزمان را دریافت کردیم. سخنان رهبر انقلاب هم برای خواص قابل استفاده است هم برای عوام ، سرشار از لطف و محبت به‌ مردم است. هم مبتنی بر اخلاق است. هم در برابر دشمن سرشار از شکوه و حماسه است، گذشته را در برابر آینده قرار می‌دهد و فردا را در برابر امروز قرار می‌دهد . کاش خطیبان، مبلغان، فرهنگیان، اساتید و نخبگان از این سیره پر نور الهام بگیرند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: گاهی بیان برخی موارد از زبان ما ایجاد دو قطبی و رنجش می‌کند و بهانه دست دشمن می‌دهد ای کاش از بیانات رهبر عظیم الشأن استفاده کنیم. در هفته گذشته سیره رهبر انقلاب اسلامی یک اقدام بسیار تحسین برانگیز داشت و آن اعزام یک هیات به استان پهناور سیستان و بلوچستان بود که با نخبگان، سران طوایف و اساتید گفت ‌وگو کردیم. در زاهدان حوادثی اتفاق افتاد که بخشی از هموطنان ما در این استان مجروح شده بودند و جان خودشان را از دست داده بودند که این امام ما را ناراحت کرده است ایشان دستور دادند علاوه بر مصوبات شورای تامین استان برای این عزیزان اقدامات دیگر صورت گیرد.

وی ادامه داد: ابزار شکر و شوق به خاطر شعور سیاسی ملت شریف در اتفاقات اخیر داریم و خداوند متعال را سپاسگزاریم و انشالله وقتی که رهبر عزیزمان بشارت جمع شدن فتنه‌ها را دادند به زودی این اتفاق خواهد افتاد و مسئولان به این ملت صبور و شکور خدمت کنند، لازم می‌دانیم از مواضع دولت انقلابی، دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی در مقابل رفتار طنزگونه غرب تشکر کنیم.

وی افزود: مسئولان ما در برابر جبهه غربی و اسرائیلی ایستادند و غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز کردند که دست مریزاد دارد. برخی کشورهای اروپایی بدانند پرونده‌شان در برابر ملت ایران مفتوح است و به وقتش جواب پس خواهند داد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: امیدواریم تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام جهانی به پیروزی دست پیدا کند و دل ملت ایران را شاد کند‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز