خبرگزاری کار ایران

دیپلمات اردشد روس:

تشکیل هیأت حقیقت‌یاب بدون رضایت مقام‌های تهران «اساساً نامشروع» است/ به جای ایران، بر حل مشکلات حقوق بشری خودتان تمرکز کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۸۸۰

نماینده دائمی روسیه در مقر سازمان ملل متحد امروز -پنجشنبه- در نشستی در ژنو اعلام کرد که نشست ویژه شورای ملل متحد در امور حقوق بشر که به ابتکار آلمان و ایسلند و با حمایت سایر کشورهای غربی در خصوص وضعیت ایران برگزار شد، نتیجه معکوس دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «گنادی گاتیلف» نماینده دائمی روسیه در مقر سازمان ملل متحد امروز -پنجشنبه- در نشستی در ژنو اعلام کرد که نشست ویژه شورای ملل متحد در امور حقوق بشر که به ابتکار آلمان و ایسلند و با حمایت سایر کشورهای غربی در خصوص وضعیت ایران برگزار شد، نتیجه معکوس دارد.
وی خواستار عدم دخالت در امور داخلی ایران شد.
این دیپلمات گفت: «ما به نتیجه معکوس نشست ویژه فعلی اشاره می‌کنیم. این ابتکارات هیچ ربطی به حقوق بشر ندارد. هدف آنها برچسب زدن و اعمال فشار بر دولت‌های قابل اعتراض به بهانه‌های حقوق بشر است».
رییس هیأت دیپلماتیک روسیه از «بی‌توجهی مداوم» به این واقعیت که ایران «اطلاعات دقیقی درباره اقدامات برای ارتقا و حمایت از حقوق بشر و اجرای تعهدات بین‌المللی در این زمینه ارائه می‌کند» خبر داد و گفت که با این حال، این موضوع برای آغاز کنندگان نشست ویژه چندان نگران کننده نیست.
نماینده دائم فدراسیون روسیه ایده ایجاد یک هیأت حقیقت‌یاب بدون رضایت مقام‌های ایرانی را «اساساً نامشروع» ارزیابی کرد.
نماینده دائم فدراسیون روسیه در پایان گفت که بهتر است نویسندگان ابتکار بر حل مشکلات خود در حوزه حقوق بشر تمرکز کنند که تعداد آنها بیش از حد کافی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز