خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ارتش:

مراسم گرامیداشت یک قرن انتشار مجله صف برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۲۸۰

امیرسرتیپ دوم تقی‌خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مراسم گرامیداشت یک قرن انتشار مجله صف با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز اجتماعات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، امیرسرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی، سخنگو و معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش درباره صد سال انتشار مجله صف توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: "صف" قدیمی‌ترین مجله  ایران است که  در حوزه  نظامی به ‌صورت منظم از سال۱۳۰۰شمسی  تاکنون منتشر می‌شود .

امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی به تاریخچه مجله صف اشاره کرد و گفت: اولین شماره این مجله در اول اسفندماه۱۳۰۰ با عنوان «قشون»،  انتشار ‌یافت و در مسیر انتشار ماهیانه، اطلاعاتی در خصوص تغییرات ساختاری ارتش ، ارتقای سواد نظامی و اطلاعات عمومی در اختیار کارکنان قرار می داد .

 در ادامه، مجله با نام‌های  ارتش، مهنامه ، ماهنامه ارتش و صف منتشر شده است.

وی افزود:  صف طی روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی،نقش موثری در همدلی و همراهی ارتش با نهضت امام خمینی( رضوان الله تعالی علیه)  داشت و در دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از آن  رسالت خود را در زمینه «ارگان مطبوعاتی ارتش» به نحو شایسته ایفا کرد و فرازهایی از حضور مومنانه ارتش در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی، حماسه آفرینی‌های رزمندگان ارتش در خاموش کردن غائله دشمنان تجزیه طلب در کردستان، ترکمن صحرا و سایر مناطق را به رشته تحریر درآورد.

وی اظهار داشت: مجله صف در دوران دفاع مقدس به انعکاس بخش هایی ازحضور ارتش در جنگ تحمیلی و ایثار و از خودگذشتگی  فرزندان ملت در ارتش، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و اخبار مرتبط با دفاع مقدس پرداخت.

امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی گفت: امروز گزارش ها مقاله ها نظامی، فنی و تخصصی مجله صف مرجع شایان اطمینانی برای دانشجویان، محققان و به‌ویژه  نیروهای مسلح است.

وی افزود: مجله صف با پشتوانه محتوایی غنی دفاع مقدس و دانش نظامی فرماندهان در شماره‌های مختلف به توصیف و تجزیه و تحلیل عملیات‌های ماندگار، از اولین عملیات های هوایی ، زمینی  و دریایی  تا ده‍ها عملیات مشترک  پرداخته است.

وی تصریح کرد: صف گنجینه گرانبهایی ازگفت و گو با فرماندهان و رزمندگانی که به خیل شهدا پیوستند و جانبازان  و فجرآفرینان سالهای انقلاب و دفاع مقدس، دستاوردهای  خودکفایی و اقدامات موثر مردم یاری ارتش در حوادث گوناگون است.

سخنگوی ارتش در پایان با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت یکصدمین سال انتشار مجله صف خاطرنشان کرد: روز یکشنبه ۱۵ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱،  با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این مراسم برگزار و از سردبیران مجله صف از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به همراه ۵ نفر از نویسندگان برتر و پیشکسوت این مجله تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز