خبرگزاری کار ایران

هفته نهم لالیگا

پیش بازی الکلاسیکو: آنچلوتی انتقام شکست سنگین را از ژاوی می‌گیرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۱۱۵

یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های هفته بعدازظهر یکشنبه در برنابئو برگزار می‌شود و رئال مادرید در آخرین قسمت از ال کلاسیکو از رقیب سرسخت خود یعنی بارسلونا استقبال می‌کند.

به گزارش ایلنا، هر دو تیم از هشت بازی ابتدایی خود در فصل 2022-23 لالیگا 22 امتیاز کسب کرده‌اند و بارسلونا به دلیل تفاضل گل برتر در صدر جدول قرار دارد.

رئال مادرید ثابت کرد که برای بارسلونا و در واقع بقیه رقبای لالیگا در فصل گذشته بسیار قوی‌تر است و در نهایت با 13 امتیاز اختلاف نسبت به غول‌های کاتالان در رده نخست ایستاد، اما به نظر می‌رسد که رقابت قهرمانی این فصل بسیار نزدیک‌تر خواهد بود.

شاگردان کارلو آنچلوتی در این فصل از 8 بازی خود در لیگ، با 7 برد و یک تساوی، 22 امتیاز کسب کرده‌اند، اما مجموع امتیاز برای قرار گرفتن در بالای جدول کافی نیست و این نشان دهنده سطحی است که برای پایان دادن به آن در این فصل لازم است.

تنها امتیازات از دست رفته رئال مادرید در خانه اوساسونا در 2 اکتبر رقم خورد و آن‌ها موفق شدند هفته گذشته به پیروزی‌های لیگ برگردند و با نتیجه 1-0 مقابل ختافه، قبل از تساوی 1-1 با شاختار دونتسک در لیگ قهرمانان اروپا، قدرت خود در لالیگا را نشان بدهند.

آنچلوتی پس از بازی اعتراف کرد که از نمایش تیمش در اروپا ناامید شده، اما همین امتیاز کافی بود تا قهرمان اروپا با دو بازی باقی مانده، جایگاه خود را در مرحله حذفی این رقابت‌ها ثبت کند.

رئال مادرید تا قبل از پایان ماه 5 بازی دیگر را برگزار خواهد کرد و با بارسلونا، الچه، سویا و خیرونا در لالیگا به میدان خواهد رفت و علاوه بر آن سفری به آلمان دارد تا در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف لایپزیگ برود.

لوس بلانکوس در 4 بازی از 5 بازی اخیر خود در لیگ مقابل بارسلونا پیروز شده، اما آن‌ها فصل گذشته در دیداری مشابه در برنابئو، 4-0 از رقیب سرسخت خود شکست خوردند.

در حالی که رئال مادرید به راحتی به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده، بارسلونا با مبارزه جدی روبرو است تا برای دومین سال متوالی از راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی بازنماند.

تساوی 3-3 کاتالان‌ها مقابل اینترمیلان در چهارشنبه شب آن‌ها را با سه امتیاز کمتر از اینتر در رده سوم جدول قرار داد. فرم بارسلونا در لیگ قهرمانان ناامید کننده بوده، اما آن‌ها از زمانی که فصل 2022-2023 خود را با تساوی بدون گل مقابل رایو وایکانو آغاز کردند، در لیگ عالی بوده‌اند.

شاگردان ژاوی در هر هفت بازی اخیر خود در لیگ مقابل رئال سوسیداد، رایو وایکانو، سویا، کادیز، الچه، مایورکا و سلتاویگو پیروز شده‌اند و در یک شروع عالی در رقابت‌های داخلی خود، 20 گل به ثمر رسانده و تنها یک بار گل دریافت کرده‌اند.

بارسلونا از فصل 19-2018 لالیگا را فتح نکرده است، که با توجه به موفقیت اخیر آن‌ها باورنکردنی است، و اگر نتوانند جایگاه خود را در دور بعدی لیگ قهرمانان کسب کنند، ممکن است تمرکز کامل آن‌ها روی لیگ باشد.

قهرمانی لیگ در این آخر هفته به دست نمی‌آید یا از دست نمی‌رود، اما پیروزی برای هر یک از تیم‌ها باعث می‌شود که آن‌ها در مرحله نسبتاً ابتدایی رقابت‌ها پر از اعتماد به نفس باشند.

ترکیب احتمالی رئال مادرید:

لونین، کارواخال، میلیتائو، آلابا، مندی،  مودریچ، چوآمنی، کروس، والورده، بنزما، وینیسیوس

ترکیب احتمالی بارسلونا:

تراشتگن، روبرتو، کنده، گارسیا، بالده، گاوی، بوسکتس، پدری، دمبله، لواندوفسکی، فاتی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز