خبرگزاری کار ایران

غذاهای مضر برای مبتلایان به بواسیر

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۰۹۹

تغذیه نقش مهمی در تشدید شدن یا بوجود آمدن بواسیر دارد برای کنترل هموروئید و رفع آن باید خطوط قرمز تغذیه بواسیر را بدانیم و به خوبی رعایت کنیم.

به گزارش ایلنا، چرا نخوردن مواد غذایی برای جلوگیری از هموروئید یک نیاز ضروری است؟ چگونه این غذاها نقش حیاتی در درمان هموروئید شما دارند؟ اجازه دهید بر اهمیت غذاها در درمان هموروئید تاکید کنیم و بگوییم:" چیزی را که می خورید جذب می کنید پس نگذارید خوردنی های مضر جذب بدن درگیر به بواسیرتان شود "

آیا این جمله را شنیده اید که "شما چیزی هستید که می خوردید"؟ از دوران کودکیتان مادرتان بر نحوه غذا خوردنتان تصمیم گیری کرد و مرجع او بوده است بنابراین, مرجع مادر برای کمک به شما در تصمیم گیری درباره یک غذای سالم متفاوت از مرجع متخصصان سلامتی نیست و تنها به خاطر این, یک متخصص بهداشت باید به شما در برابر برخی مواد غذایی هشدار دهد تا از آنها پیش گیری کنید.

تغذیه مناسب در جلوگیری از بواسیر یا توقف آن موثر است و بالعکس، تغذیه نامناسب به تشدید درد در این بیماران کمک می کند و درست خوردن برای خلاص شدن از هموروئید مهم است. سردرگم شدن در مورد غذاهایی که می توانند مفید یا مضر باشند, آسان است اگر نمی دانید چه غذاهایی روی همورویید تاثیر نامطلوبی دارند، می توانند خطراتی را به همراه داشته باشند بنابراین, در این بخش فهرست غذاهایی وجود دارد که وضعیت هموروئید را بدتر می کند.

مبتلایان به بواسیر و هموروئید این خوردنی ها را از تغذیه شان حذف کنند

1. فلفل چیلی قرمز :

می دانم, این ممکن است کشف جدیدی نباشد که فلفل چیلی برای همورویید بد است. فلفل چیلی در هر شکل و خوراکی که حاوی فلفل چیلی است، می توانند خطرات واقعی را به همراه داشته باشند بنابراین باید از انواع غذاهایی که حاوی فلفل چیلی هستند، اجتناب شود.

در واقع, ترکیبات فلفل چیلی در هنگام واکنش با آنزیم ها اسید معده را تشکیل می دهند و اسیدهای معده در پایان روز هموروئید را بدتر می کنند و معده را می سوزانند. علاوه بر آن, شما باید در نظر داشته باشید که حتی پس از آن که فهمیدید آنها می توانند باعث عود همورویید شوند, از آن اجتناب کنید.

2. زنجبیل:

در آیووردا، با وجود اینکه زنجبیل فواید بسیاری دارد اما از آن ها برای هموروئید باید اجتناب کرد بنابراین حتی اگر زنجبیل طعم غذاهای شما را بهتر کند باید از آن ها دوری کنید. می دانم که بسیاری از آب میوه ها با عصاره زنجبیل بسیار خوش مزه تر می شوند, اما شما نباید به این مزه های خوب توجهی بکنید.

غذاهای مضر برای مبتلایان به بواسیر

3. بادمجان :

تا پیش از این, من بادمجان را به عنوان یکی از سبزیجات معمولی می شناختم. استفاده گاه به گاه و کم از آن اگرچه ممکن است بر روی شما تاثیر نداشته باشد, اما استفاده منظم از آن بر روی هموروئید تاثیر منفی دارد. بهتر است آن ها را به عنوان یکی از مواد غذایی برای پیش گیری از هموروئید ثبت کنید. بعد از مصرف بادمجان برای برخی افراد خارش پوست هم ممکن است رخ دهد بنابراین, اگر همان خارش در محل هموروئید باشد می توانید مشکل را تصور کنید.

4. انبه :

اگرچه انبه خام به طور مرتب در رژیم غذایی ما وجود ندارد, اما حتی میزان کم آن هم برای هموروئید خوب نیست. انبه خام و سبز بر هموروئید تاثیر منفی دارد. انبه خام می تواند التهاب هموروئید و شرایط شما را بدتر کند. متخصصان پیشنهاد می کنند که اگر در درمان هموروئید جدی هستید حتما باید از آن ها اجتناب کنید.

غذاهای مضر برای مبتلایان به بواسیر

5. سیر :

گفته می شود که سیر دارای مزایای دارویی زیادی دارد که همگی آنها را در بخش خواص سیر خواندید اما برای جلوگیری از هموروئید منع شده است. سیر می تواند در افزایش دمای بدن موثر باشد و هر غذایی که موجب گرم شدن بدن شما می شود، برای هموروئید خوب نیست بنابراین قطع مصرف سیر، منجر به اثرات مثبت روی هموروئید می شود. با این حال, (حبه سیر) می تواند به عنوان شیافی برای درمان همورویید به کار رود که البته این یک داستان متفاوت است و تاثیرگذار می باشد.

6. میخک :

میخک دارای اثرات دارویی عمده ای است که همگی آنها را در مطلب خواص میخک خواندید اما در صورت داشتن هموروئید باید از خوردن آنها اجتناب کرد، چرا که مشکل را بدتر می کند. در حقیقت، میخک خواص مولد گرما دارد و باعث گرم شدن بدن شما می شوند پس چنانچه در بخش بهداشت و سلامت نمناک میخوانید بنابراین از هر غذایی که تاثیر گرم کنندگی دارد، باید اجتناب شود.

(روغن میخک را می توان در محل هموروئید اعمال کرد، اما مصرف خوراکی اش تاثیر معکوس خواهد داشت)

غذاهای مضر برای مبتلایان به بواسیر

7. محصولات سویا :

محصولات سویا، به خصوص پروتئین سویا، غذاهایی هستند که برای هموروئید باید از آنها اجتناب کرد. آن ها عوارض جانبی قابل توجهی در شرایط هموروئید دارند. متخصصان حتی به شما پیشنهاد می کنند که از سویا، سویا سفید، سویا سیاه و همچنین پنیر سویا دوری کنید.

8. حبوبات:

اگر چه حبوبات منبع خوبی از پروتئین هستند و فواید سلامتی دارند، اما به نظر می رسد که دارای ترکیبی هستند که در برابر بواسیر و هموروئید شما خوب نیستند.

9. آرد گندم :

اگر چه آردها منافع سلامتی خود را دارند، اما برای همورویید مضرند تا حدی که دیده می شود برخی اوقات باعث واکنش های آلرژی در مقعد می شوند و هموروئید شما را بدتر می کنند.

غذاهای مضر برای مبتلایان به بواسیر

10. نان سفید ، به مقدار زیاد:

نان های سفید عمدتاً عاری از مواد مغذی و فاقد فیبر می باشند. اگر صبحانه یا بخشی از میان وعده را با آنها می خورید، این برای شما هشدار است. بنابراین می توانید از خوردن غذاهایی که مصرف نان در آنها کمتر است برای اجتناب از همورویید استفاده کنید.

11. غذاهای فرآوری شده :

غذاهای آماده خیلی زیادی وجود دارد، به طوری که یاداوری همه آن ها در یک مکان بسیار مشکل است.اما غذاهای فرآوری شده معمول مانند بیسکوییت، کیک، کلوچه ها، شیرینی، پیراشکی، و دونات ها همه غذاهایی هستند که باید از آنها برای بواسیر اجتناب کرد. مواد غذایی فرآوری شده عمدتاً فاقد فیبر هستند و یبوست را بیشتر می کنند و چنانچه میدانید هر گونه فشار برای دفع مدفوع منجر به عود کردن همورویید می شود.

غذاهای مضر برای مبتلایان به بواسیر

12. ملین ها:

ملین ها سریع یبوست را حل می کنند و مدفوع را شل می کنند (به خاطر تشکیل اسیدهای معده) و گاهی اوقات چنان شل می کند که شما نیاز به چند بار دفع دارید.

عبور مدفوع زیاد اغلب به دیواره راست روده آسیب می رساند از طرفی دفع بیش از حد آب شما را دچار کم آبی می کند از این رو استفاده بیش از حد از ملین ها, ایده خوبی برای بواسیر نیست.

13. زیاد خوردن مرغ و گوشت:

هر نوع مرغ و گوشت تقریباً یک گونه آثار زیان آوری در همورویید شما دارند. تهیه مرغ و گوشت با سس تند خطرناک ترین نوع غذاها برایتان است چراکه حاوی فیبر رژیمی ضعیفی هستند و منجر به یبوست می شود که همین خود عاملی برای تشدید بواسیر است.

غذاهای مضر برای مبتلایان به بواسیر

14. غذاهای ادویه دار و تند:

ادویه ها به طور کلی اثر گرم کنندگی دارند و باعث ایجاد احساس سوزش در معده می شوند.احساس سوزش غذاهای تند فقط به شکم محدود نمی شود، آن ها باعث احساس سوزش در مقعد و کانال مقعدی نیز می شوند و بدیهی است که این امر به طور زیان آور بر همورویید تاثیر می گذارد.

به خصوص فلفل چیلی قرمز، زنجبیل، فلفل، فلفل تند می تواند موجب بدتر شدن همورویید شود. بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که آن ها را در کمترین میزان مصرف کنید چراکه رعایت این مورد برای اجتناب از بواسیر بسیار مهم و لازم است.

15. محصولات لبنی:

برخلاف تصور معمولی که محصولات لبنی برای رفع همورویید مفیدند نتایج واقعی متفاوت هستند و این گروه از مواد غذایی در واقع نتایج متفاوتی در شرایط همورویید دارند.در بیشتر موارد، آنها غذاهایی هستند که برای جلوگیری از شرایط همورویید باید اجتناب کرد. شیر می تواند برای برخی افراد به عنوان ملین خوبی عمل کند اما برای برخی دیگر، می تواند موجب ناراحتی های گوارشی شکمی شده و منجربه نفخ شوند. از طرفی افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند و دستگاه گوارش آنها توانایی مقابله با لاکتوز شیر را ندارد، ممکن است از دفع مدفوع مکرر رنج ببرند.

شیر و دیگر محصولات لبنی می تواند باعث ایجاد اسیدهای معدوی شود. گاز روده، یبوست، تشکیل اسید معده همه باعث بدتر شدن همورویید شما می شود بنابراین اگر جزو مبتلایان به بواسیر هستید ، محصولات لبنی باید در برنامه ی غذایی شما با احتیاط مصرف شوند.

غذاهای مضر برای مبتلایان به بواسیر

16. غذاها و نوشیدنی کافئین دار:

محصولات کافئینی مانند شکلات و چای و قهوه و غیره دیده می شوند که باعث بروز عود همورویید می شوند.اساساً، باید از غذاهای کافئینی برای همورویید اجتناب کرد چراکه این غذاها می توانند منجر به خارش در مناطق همورویید شوند.

طبق تجربه شخصی، من متوجه تاثیرات بد مصرف چای و قهوه شدم. من اقدامات درمانی برای کنترل همورویید خود انجام می دادم، اما نتیجه ی خاصی نداشت چرا که مصرف کافئین من بسیار بالا بود اما در کمال تعجب، وقتی شروع به کاهش مصرف کافئین کردم و همه چیز خوب شد بنابراین، اگر شما عادت به نوشیدن قهوه، نوشیدنی های انرژی زا، یا هر نوشیدنی حاوی کافئینی دیگری دارید تا حد ممکن این عادت را ترک کنید یا قبل و بعد از اینکه آن ها را مصرف می کنید، آب زیادی بنوشید.

17. غذاهای چرب و سرخ شده:

غذاهای چرب برای سیستم گوارشی مضر است و منجر به درد و سوزش معده می شود و همین سوزش باعث بالا رفتن جنب و جوش همورویید می شود. این غذاها شامل چربی های اشباع شده و روغن خوراکی مورد استفاده مجدد هستند که مضرند بنابراین چنانچه در بخش بهداشت و سلامت نمناک اشاره شده است می توانید با اطمینان خاطر به این نتیجه برسید که غذاهای لذیذ و خوش مزه چرب برایتان خوب نیست و برای هموروییدتان نیز باید از آنها اجتناب کنید.

علاوه بر این، این غذاها می توانند بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر را نیز ایجاد کنند، که عبارتند از:

  • آروغ

  • نفخ

  • باد شکم

  • برگشت اسید و سوزش سردل، که همه از غذاهای چرب می آید.

این شرایط سلامتی با هم می توانند شرایط بواسیر شما را بدتر کند.

غذاهای مضر برای مبتلایان به بواسیر

18. غذاهای فست فود و هله هوله :

گروه غذاهای فست فود و هله هوله آنقدر بزرگ است که نمی توان نام آن ها را دانه دانه ذکر کرد ، این بخشی از غذاهایی است که به شدت با تمدن تکامل یافته اند. غذاهای خوشمزه مثل چیپس، رول، کلوچه و پاستای، غذاهای آماده مایکروویوی، کیک، شیرینی ها و بیسکوییت، نوشابه و غیره، همه زیر مجموعه ای از غذاهای فست فود و هله هوله هستند که غذای خوبی برای همورویید نیستند.

هدف از پردازش آن ها, افزایش عمر آنهاست اما در این فرآیند, آن ها بسیاری از مواد لازم را از دست می دهند و دارای مواد افزودنی مضری می شوند.

19. نوشابه:

نوشابه ممکن است عطش شما را برای مدتی خاموش کند، اما نه برای طولانی مدت از طرفی کم آبی های بدن می توانند باعث یبوست و ناراحتی های معدوی دیگری شوند. من با هر دوی آن ها یعنی کم آبی بدن و مصرف نوشابه تجربه ای دارم که کم کردنشان باعث بهبود اوضاع می شود.

غذاهای مضر برای مبتلایان به بواسیر

20. غذاهای آماده با فیبر خیلی زیاد:

در حالی که فیبر در غذا برای سلامت معده عالی است, اما استفاده مکرر از مواد غذایی با فیبر اضافی می تواند به بواسیر شما آسیب برساند. فیبر زیاد درمواد غذایی باعث می شود توده ها و یا برامدگی هایی بوجود بیاید و سپس عبور مدفوع دیگر یک تجربه راحت نخواهد بود، زبری ها در برابر دیواره رکتوم و مقعد دردناک است. فیبر بیش از حد همچنین به معنی ایجاد مقدار زیادی مدفوع می باشد که ممکن است به ضرر هموروئید تمام شود.

21. تخم مرغ :

تخم مرغ ها غذای مورد علاقه بسیاری از افراد در وعده صبحانه است که هم غذای سالم و هم غذای مغذی هستند اما باید برای هموروئید از آنها اجتناب کرد.تجربه نشان می دهدخوردن بیش از حد تخم مرغ و یا استفاده مکرر از تخم مرغ باعث عود کردن همورویید (بواسیر) می شود. علاوه بر این، تخم مرغ بر بدن ما اثر گرمایشی می گذارد و گرمای اضافی در بدن برای مبتلایان به هموروئید خوب نیست.

غذاهای مضر برای مبتلایان به بواسیر

22. غذاهای غنی از دانه های تصفیه شده:

به دلیل فرآیند ساخت آنها، دانه های تصفیه شده فیبر کمی دارند که نه تنها از فیبر کمتری برخوردارند، بلکه مواد ضروری کمی نیز دارند. دانه های تصفیه شده تمایل دارند در معده و روده شما انباشته و سپس به درد معده و یبوست منجر می شوند و این به نوبه خود موجب تورم هموروئید و مدفوعی می شود که دردناک است. به طور قطعی، همه اینها باعث می شود که دانه های تصفیه شده در دسته غذاها برای اجتناب از هموروئید باشند.

23. آب غنی از آهن و مکمل آهن:

آب غنی از آهن به خوبی شناخته شده است اما اگر مکمل های آهن نیز مصرف می کنید, این می تواند یک تهدید واقعی برای تلاش های شما برای درمانتان باشد.

24. هات داگ:

هات داگ حاوی مواد شیمیایی شامل نمک و سدیم بالا است. بیشتر هات داگ ها نیز حاوی HFCS و چند جز ناسالم دیگر هستند.بطور قطع, رنگ ها, نگهدارنده ها, محرک های غذایی و آنتی بیوتیک ها در هات داگ وجود دارند که برای مبتلایان به مشکلات روده بخصوص بواسیر مثل سم عمل می کنند.

غذاهای مضر برای مبتلایان به بواسیر

25. داروهای خاصی که باعث یبوست می شوند:

از نظر asa داروهای فشار خون, درد, مشکلات قلبی کلسترولی, آرام بخش و داروهای ضد افسردگی می توانند موجب یبوست شوند پس اگر مبتلا به بواسیر هستید و هر کدام از این داروها برای شما تجویز شده است بایستی به پزشک معالج خود مشکل را اطلاع دهید تا داروهای جایگزینی برای مشکلات قبلی می توانند پیشنهاد شوند.

علاوه بر آنچه گفته شد لازم است بدانید داروهایی که شامل آلومینیوم هستند, داروهایی برای سرما و سرفه, دارو هایی برای یک بیماری کم خونی, آنتی هیستامین با حرکات روده شما تداخل ایجاد می کند.

26. سوسیس:

سوسیس سرشار از هورمون ها, نمک, آنتی بیوتیک ها و لبنیات است که آن را برای بواسیر مضر می سازد.مواد تشکیل دهنده سوسیس به طور مستقیم وغیر مستقیم به مشکل هموروئید مربوط است بنابراین شما می توانید آن ها را به راحتی به عنوان مواد غذایی برای پیش گیری به کار ببرید.

غذاهای مضر برای مبتلایان به بواسیر

27. پیتزا پپرونی:

آن ها از پنیر و آرد سفید به همراه نیتروزامین تهیه می شوند همچنین حاوی گوشت های فرآوری شده شور هستند که همین دستورالعمل, پیتزا را سمی و ناسالم می سازد. بر این اساس آنها برای مشکلات قلبی و هموروییدی اصلا خوب نیستند پس باید از مصرف پیتزا پپرونی اجتناب کنید.

28. همبرگر تند:

همبرگر تند از گوشت گاو تهیه می شود که مملو از هورمون ها و آنتی بیوتیک ها است.گزارش هایی وجود دارند که همبرگر و غذاهای آماده نیز حاوی ای کولای و رنگ های مصنوعی هستند که همه آن ها برای بواسیر فوق العاده تحریک و آزار دهنده هستند.

غذاهای مضر برای مبتلایان به بواسیر

29. مکمل های پروتئینی به ویژه پروتئین های سویا:

اگر از هموروئید رنج می برید, باید پروتیین را عاقلانه مصرف کنید چراکه این دسته مواد غذایی می توانند باعث یبوست شوند چون فیبری ندارند. علاوه بر این, پروتئین های سویا بیشتر شما را در معرض یبوست قرار می دهند و هرگز برای وضعیت هموروئید شما خوب نیستند.

30. بوریتو گوشت گوساله:

آن ها گوشت و پنیر را به عنوان اجزای اصلی خود دارند بنابراین طبیعتاً درآنها هورمون ها و آنتی بیوتیک ها وجود دارد، علاوه بر این سیر, زیره سبز, پودر فلفل, فلفل, سس گوجه فرنگی, پیاز وسیر مورد استفاده قرار می گیرد.

بدیهی است که بسیاری از این مواد خوراکی, هموروئید شما را تشدید و بدتر می کنند، بنابراین بهتر است که از این ناخوشی جلوگیری کنید.

غذاهای مضر برای مبتلایان به بواسیر

انتخاب نهایی فهرست غذاها برای جلوگیری از هموروئید و بواسیر

ما سعی کردیم در بخش بهداشت و سلامت نمناک بنا به درخواست شما کاربران عزیز لیست جامعی از غذاهایی ارائه کنیم که برای بواسیر خوب نیستند ، بر این اساس می توانید نتیجه گیری کنید که کدام مواد غذایی برای پیش گیری از همورویید ویژگی های مشترکی دارند.

  • غذاهایی که می توانند باعث یبوست شوند

  • غذاهایی که باعث چاقی می شوند

  • غذاهایی که فیبر کمی دارند

  • غذاهای فراوری شده از انواع محرک ها

  • چربی ترانس و شربت ذرتبا فروکتوز بالا (HEES) به یک اندازه مضر هستند.

  • محصولات لبنی یا محصولات حیوانی با هورمون و آنتیبیوتیک

  • غذاهایی که سبزیجات خام یا اصلاح ژنتیکی دارند یا حاوی آفت کش ها هستند

  • تمامی غذاهایی که از MSG و گلوتن استفاده می کنند

  • همه انواع غذاهای ترش، غلیظ و سرخ شده، فرآوری شده و هله هوله

توجه

غذای مناسب تنها بخشی از پروسه ی بهبودی و درمان بواسیر است اگر در مورد درمان همورویید جدی هستید، این وضعیت سلامتی را به دست کارشناسان بسپارید و با آنها بررسی کنید.

منبع:چاره دان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز