خبرگزاری کار ایران

خطیب نمازجمعه تهران:

باید در حل مشکلات اقتصادی به درون توجه کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۳۶

البته مردم ما هوشیار و بیدارند و جنایت آمریکا را در دهه‌های اخیر فراموش نکرده‌اند و حق دارند بگویند مرگ بر آمریکا. غرور و زیاده خواهی باآمریکا عجین شده است و تا داشتن این غرور نباید اننظار حذف این شعار را داشته باشند و بلکه ما کوبنده‌تر و قاطعانه‌تر این شعار را می‌گوییم.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در حل مشکلات اقتصادی به درون توجه کنیم، ‏ خاطر نشان کرد: ما هم نیروی انسانی ارزنده، هم جوانان انقلابی و هم منابع خوبی داریم مگر نه دشمن می‌خواهد حقوق مسلم ما را بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: در طی این دیدار ایشان صحبت‌های مهمی را ابراز داشتند که من قصد دارم به چند مورد از اهم صحبت‌هایشان اشاره کنم.
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مقام معظم رهبری فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی را روح هویت ملت می‌دانند و در همین زمینه تاکید داشتند که اقتصاد و سیاست در ذیل و حاشیه و اصل فرهنگ است.
موحدی کرمانی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری خواستار تهیه پیوست فرهنگی در همه موضوعات شدند. اگر نظام مصوبات اقتصادی، سیاسی، هنری و علمی داشته باشد باید برای آن نیز پیوست فرهنگی تهیه کند تا مبادا ما از فرهنگ اسلامی‌مان دور شویم.
وی با بیان اینکه نظام و مسئولان و بالاخص شواری عالی انقلاب فرهنگی باید فرهنگ را هدایت کنند‏، خاطرنشان کرد: ما باید همانند باغبان که در حفظ گل‌ها می‌کوشد از فرهنگ حمایت کنیم. هم مردم و هم دولت موظف به پاسداری از فرهنگ هستند و نباید از آن غافل بود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: دشمن بیدار است و صد‌ها رسانه صوتی، تصویری، مکتوب و اینترنتی مخصوصاً در جهان اسلام راه‌اندازی کرده است تا مردم و جواانان را از فر هنک اصیل دینی جدا کنند.
موحدی کرمانی با بیان اینکه ما باید کشورمان را از برنامه‌های خوب ارشادی، هدایت کننده و راهنما پرکنیم، اظهار داشت: معتقد هستم ما باید سی‌ دی متین منطقی و ارزشی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه کنیم و‌ آن را در اختیار همه مردم و بالاخص مغازه‌داران و خانوار‌ها قرار دهیم. وقتی یک مغازه‌دار از آغاز کارش این CD را پخش کند و یک بدحجاب وارد خیابان بشود و بیند که خیابان پر شده است از این فریاد که: «خانم حرمت خون شهدا را حفظ کن» دیگر مفسده‌ای مشاهده نمی‌کنیم و می‌بنیم در یک زمان کوتاه از این وضیعت بد بدحجابی تغییر کرده است.
خطیب نماز جمعه تهران مسئله هیات‌مذاکره کننده ایرانی و گروه ۱ + ۵ را مسئله مهمی دانست و تصریح کرد: با اینکه هیات مذاکره کننده، هیاتی انقلابی، بیدار و هوشیار است اما لازم می‌دانم تا به آنها تذکراتی که از بیانات مقام معظم رهبری استخراج کرده‌ام را بیان کنم.
وی مذاکره را فرصت مناسبی دانست که می‌توان زیبایی‌های انقلاب را به غرب نشان داد‏، ابراز داشت: ما نباید در مذاکرات فقط به مسئله هسته‌ای اکتفا کنیم و باید در جنب آن زیبایی‌های انقلاب را نیز بیان کنیم و بتوانیم ایران هراسی را بزدایم. باید به آن‌ها بگویم مبنای نظام اسلامی محبت و رفعت حتی کفار و غیر مسلمانان است.
موحدی کرمانی با بیان اینکه طرف مقابل مذاکره کننده را خوب بشناسیم و و با شگرد‌هایش آشنا شویم، ابراز کرد: ما نباید گول لبخندهای غرب و آمریکا را بخوریم علت اصلی دشمنی آمریکا، هویت اسلامی ماست. آْن‌ها دشمن اسلامند و مبنای اسلام نفی سلطه است. مشکل اصلی آمریکا با ما هویت اسلامی ماست. از این رو راه پرپیچ و خمی در پیش روست و باید عزت، حکمت و مصلحت را در نظر گرفت و درحفظ آرمان‌ها و منافع حیاتی کوشا بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید در موقع نرمش، نرمش و در جای اعمال قدرت و قهرمانانه بودن، قهرمانانه عمل کرد اظهار داشت: ما باید اگر امتیازی می‌دهیم اقلاً به‌‌ همان اندازه نیز امتیاز بگیریم. به قول حضرت علی(ع) نباید به دشمن خوش گمان بود. چرا که هر چه بیشتر امتیاز بدهیم عطش آمریکا و ۱ + ۵ بیشتر خواهد شد و آن‌ها سیری ناپذیر هستند.
عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به صحبت‌های اخیر مقامات آمریکایی گفت: هنوز مرکب توافقات خوش نشده آنها زیر همه چیز زده‌اند و مغرورانه می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است. آن‌ها وقیحانه می‌گویند ما به ایران اعتماد نداریم ما به هم به شما اعتماد نداریم.
وی ادامه داد: بعضی‌ها فکر می‌کنند پای بندی به اصول مانع از توافقات می‌شود اما باید گفت " پای بندی بیشتر مانع از زیاده خواهی و نشان دهنده هیبت قهرمانانه ما است.
آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه در حل مشکلات اقتصادی به درون توجه کنیم، ‏ خاطر نشان کرد: ما هم نیروی انسانی ارزنده، هم جوانان انقلابی و هم منابع خوبی داریم مگر نه دشمن می‌خواهد حقوق مسلم ما را بگیرد.
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: آن‌ها می‌گویند هیچ از تحریم کم نمی‌کنند، به درک که کم نمی‌کنند ما خودمان از تحریم‌ها کم می‌کنیم و مچتان را می‌گیریم، پول‌هایمان را بلوکه کرده‌اند. یعنی دزدی و باید به آن‌ها گفت: آیا به این دزدی افتخار می‌کنید.
وی با بیان اینکه اوباما از شعار مر گ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل ناراحت بود و این ناراحتی را بیان کرد، اظهار داشت: البته مردم ما هوشیار و بیدارند و جنایت آمریکا را در دهه‌های اخیر فراموش نکرده‌اند و حق دارند بگویند مرگ بر آمریکا. غرور و زیاده خواهی باآمریکا عجین شده است و تا داشتن این غرور نباید اننظار حذف این شعار را داشته باشند و بلکه ما کوبنده‌تر و قاطعانه‌تر این شعار را می‌گوییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز