خبرگزاری کار ایران

مقام روس:

واشنگتن به کی‌یف در جذب مزدوران خارجی کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۰۶۷

مقام مسئول در وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که واشنگتن به کی‌یف در جذب مزدوران خارجی کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس،‌«الکسی پولیشچوک»، مدیر بخش دوم کشورهای مستقل مشترک المنافع در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که واشنگتن به کی‌یف در جذب مزدوران خارجی کمک می‌کند و دستورالعمل‌هایی را درباره روند جنگ ارائه می‌دهد.

 

این دیپلمات روس تاکید کرد که همه این اقدامات، واشنگتن را به یک طرف درگیری در اوکراین تبدیل می‌کند.

وی افزود: «در واقع، واشنگتن همچنان به پمپاژ گسترده سلاح‌های سنگین به رژیم کی‌یف ادامه و اطلاعاتی را از ماهواره های نظامی و تجاری متعدد به آن ارائه می‌دهد، کمک می‌کند تا اوکراین مزدوران خارجی را جذب کند، درباره ادامه عملیات جنگ به آن جهت می‌دهد. همه این اقدامات،‌ آمریکا را شریک جنگ قرار می‌دهد. بسیاری از کارشناسان غربی معتقدند که ایالات متحده در حال جنگ نیابتی علیه روسیه در اوکراین است».

پولیشچوک تاکید کرد که واشنگتن متحدان خود را به کمک به اوکراین و ارسال سلاح به آن سوق می‌دهد.

وی گفت: «فرانسه و آلمان قصد دارند کمک‌های نظامی-فنی به اوکراین را افزایش دهند. بریتانیا در حال آموزش ارتش اوکراین است و برای این منظور مربیانی را از لهستان، کانادا، نیوزلند و دیگر کشورهای غربی جذب کرده است. اتحادیه اروپا ماموریتی برای ارائه کمک نظامی به اوکراین ایجاد خواهد کرد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز