خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه آمریکا:

واشنگتن برنامه‌ای برای انتقال نیروهای خود از عربستان و امارات ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۴۵۶

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پس از تصمیم اوپک پلاس، این کشور برنامه‌ای برای انتقال نیروهای آمریکایی از عربستان سعودی و امارات ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پس از تصمیم اوپک پلاس، این کشور برنامه‌ای برای انتقال نیروهای آمریکایی از عربستان سعودی و امارات ندارد.

در همین راستا وزارت خارجه آمریکا افزود: «درباره مسائل مختلف به طور مستمر با عربستان سعودی در ارتباط هستیم».

از طرف دیگر، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا نسبت به توافق اعلام شده کشورهای اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت ابراز ناامیدی کرد و گفت که کشورش گزینه‌های جایگزین را در دست بررسی دارد.

کشورهای گروه اوپک پلاس چهارشنبه درباره کاهش شدید تولید نفت به میزان دو میلیون بشکه در روز از ابتدای ماه نوامبر به توافق رسیدند.

انتظار می‌رود اعلام توافق اوپک پلاس با این میزان کاهش تولید، بر بازارهای جهانی نفت که خود پیش از این با کمبود عرضه مواجه بوده است، تأثیر گذاشته و باعث افزایش قیمت‌ها شود.

همچنین احتمال آن می‌رود که افزایش قیمت بنزین در ایالات متحده در آستانه اجرای انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در ماه نوامبر که طی آن دموکرات‌ها به رهبری جو بایدن، برای حفظ اکثریت خود در مجلس سنا و کنگره تلاش می‌کنند، تأثیر بگذارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز